Μετά από 5 χρόνια, το Δικαστήριο υποχρεώνει τα Τελωνεία να επιστρέψουν τα επιπλέον ποσά που πληρώθηκαν από τους ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων!
Πολλές υποθέσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν φτάσει στα δικαστήρια, καθώς τα οχήματα αυτά είχαν εκτελωνιστεί με το ειδικό καθεστώς του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης. Μετά από αρκετά χρόνια αναμονής, οι ιδιοκτήτες τους έλαβαν ενημέρωση για χρέη που θέλουν να αυξήσουν και που μπορούν να φτάσουν σε αστρονομικά ποσά.
Ωστόσο, κάποιοι ιδιοκτήτες δεν παρέμειναν αδρανείς και αποφάσισαν να αντιδράσουν νομικά απέναντι στις νέες χρεώσεις, προσφεύγοντας στα δικαστήρια. Όπως αναφέρει το Carandmotor.gr, η απόφαση που βγήκε υπέρ τους υποχρεώνει τώρα το Δημόσιο να τους επιστρέψει σημαντικά ποσά!
Συγκεκριμένα, μέσα από τις υπ’ αριθ. 4367/2024, 4366/2024 και 3737/2024 αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, ακυρώθηκαν οι πράξεις συμπληρωματικής χρέωσης Τέλους Ταξινόμησης για παραβίαση του άρθρου 100 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι δικηγόροι που ανέλαβαν τις υποθέσεις, Ιωάννης Θωμαΐδης και Θωμάς Καλοκύρης, αναφέρουν στο Carandmotor.gr ότι αισθάνονται δικαιωμένοι μετά από έναν εκτενή νομικό αγώνα. Δηλώνουν: «Είναι ένα σημαντικό βήμα, ωστόσο δεν είναι το τέλος. Η “μάχη” για πολλές από αυτές τις υποθέσεις ίσως συνεχιστεί στο Εφετείο. Καλούμε τους δικαιούχους να στραφούν σε εξειδικευμένο νομικό για την έγκαιρη άσκηση ένδικων μέσων κατά των διεκδικήσεων».
Στην πρώτη υπόθεση, ο ιδιοκτήτης ενός υβριδικού BMW το 2018 πλήρωσε 300 ευρώ για το παράβολο ώστε να υπαχθεί στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης, καθώς και τραπεζική εγγύηση 9.000 ευρώ. Ωστόσο, το 2019 το Τελωνείο του κοινοποίησε ότι η αξία του αυτοκινήτου ήταν σημαντικά μεγαλύτερη (πάνω από 84.000 ευρώ) και υπήρξε νέα χρέωση άνω των 12.600 ευρώ.
Με την βοήθεια δικηγόρου, ο κάτοχος του αυτοκινήτου κατάφερε, 5 χρόνια αργότερα, να ακυρώσει την 8958/9.3.2021 πράξη του Τελωνείου, υποχρεώνοντας την αρμόδια αρχή να επαναϋπολογίσει το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης σύμφωνα με τη νομική διαδικασία.
Σε άλλη υπόθεση, ιδιοκτήτης ενός εισαγόμενου Mercedes-Benz πληρώθηκε το παράβολο των 300 ευρώ για το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης και το Τέλος Ταξινόμησης 3.500 ευρώ, ενώ πλήρωσε και 2.000 ευρώ ως τραπεζική εγγύηση. Το 2020 όμως ενημερώθηκε ότι χρωστάει επιπλέον 10.098,15 ευρώ λόγω υπολογισμού του Τέλους βάσει διαφορετικής αξίας.
Η ιδιοκτήτρια αποφάσισε να κινηθεί νομικά και, πέντε χρόνια μετά, το Δικαστήριο ακύρωσε την απόφαση χρέωσης του Τελωνείου, αναθέτοντας την υπόθεση στην αρμόδια αρχή ώστε να καταβληθεί το νόμιμο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης και να επιστραφεί το καταβληθέν παράβολο.