Μία αυτοκινητοβιομηχανία εξαιρείται από τους νέους κανονισμούς εκπομπών CO2, ενώ όλοι οι άλλοι προγραμματίζουν μείωση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει νέους στόχους για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), επηρεάζοντας τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών. Η νομοθεσία, γνωστή ως πρότυπα απόδοσης εκπομπών CO2, στοχεύει στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών για τα οχήματα έως το 2035.
Η πρόσφατη ενημέρωση καθορίζει νέους στόχους εκπομπών CO2 για όλους τους κατασκευαστές το 2025 (81 γρ./χλμ.), με βάση τα τελευταία δεδομένα και απαιτώντας υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων και μηδενικών εκπομπών (BEV). Σημαντικό είναι ότι οι κατασκευαστές δεν θα μπορούν να πετύχουν τη μείωση αν δεν περιορίσουν τις εκπομπές CO2 από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές εκτός από τη Volvo θα χρειαστεί να μειώσουν τις εκπομπές CO2 για να επιτύχουν τους στόχους του 2025. Αυτό απαιτεί αύξηση του μεριδίου πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες, με στόχο το 28% το 2025 από το 16% το 2023.
Εκτός από την αύξηση του μεριδίου πωλήσεων BEV, οι προσαρμογές στη νομοθεσία, οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι στρατηγικές μάρκετινγκ ανοίγουν για τους κατασκευαστές πολλές εναλλακτικές για την επίτευξη των στόχων. Η μελέτη εκτιμά ότι οι στόχοι του 2025 μπορεί να είναι εφικτοί.
Στόχοι ανά κατασκευαστή για εκπομπές CO2 το 2025
Η έκθεση παρέχει αναλυτική προετοιμασία στόχων για κάθε κατασκευαστή το 2025, αντιμετωπίζοντας τις εκπομπές CO2 των plug-in υβριδικών (PHEV) και τις επιδράσεις των κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Τα κύρια ευρήματα περιλαμβάνουν:
Η Volkswagen και η Ford απαιτούν τη μεγαλύτερη μείωση εκπομπών, της τάξης του 21%.
Η Hyundai, η Mercedes-Benz και η Toyota πρέπει επίσης να μειώσουν τις εκπομπές τους πάνω από το 12%.
Οι BMW, Kia και Stellantis βρίσκονται πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου τους, με απαιτούμενες μειώσεις από 9% έως 11%.
Στόχοι εκπομπών CO2 ανά κατασκευαστή το 2025 συγκριτικά με την απόδοση του 2023
Σημείωση: Οι στόχοι του 2025 προσαρμόζονται για τις αναμενόμενες αλλαγές στις εκπομπές CO2 των plug-in υβριδικών. Τα δεδομένα εμφανίζονται για τους 10 μεγαλύτερους κατασκευαστές, εξαιρώντας την Tesla, η οποία πουλά αποκλειστικά BEV.
Προτάσεις για τη συμμόρφωση με τους στόχους του 2025
Οι κατασκευαστές έχουν διάφορες επιλογές για να επιτύχουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2.
Μία στρατηγική είναι η αύξηση του μεριδίου τους στα BEV κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες έως το 2025, με την πώληση να φτάσει από το 16% στο 28%. Αξιοσημείωτο είναι ότι δεν πρέπει να μειωθούν οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι αυξήσεις αυτές μπορεί να κυμανθούν ανά κατασκευαστή αλλά η στρατηγική συγκέντρωσης μπορεί να μειώσει την απαιτούμενη αύξηση σε 4-12 ποσοστιαίες μονάδες.
Οι κατασκευαστές με περισσότερες εκπομπές μπορούν να συνεργαστούν με εκείνους που έχουν χαμηλότερες εκπομπές, όπως η Volkswagen που μπορεί να μειώσει τα απαιτούμενα BEV κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες συνεργαζόμενη με την Tesla.
Επιπλέον, οι κατασκευαστές μπορούν να αλλάξουν τη στρατηγική πωλήσεών τους σε πιο αποδοτικά μοντέλα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 μέσω της ανάπτυξης ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.
Παρά το γεγονός ότι οι plug-in υβριδικές προτάσεις μπορεί να φαντάζουν επιζήμιες για το κλίμα, η προσφορά συγκεκριμένων μοντέλων μπορεί να μειώσει τις μέσες εκπομπές CO2 των κατασκευαστών.
Η επίτευξη των στόχων μείωσης εκπομπών CO2 φαίνεται εφικτή
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η επίτευξη των στόχων CO2 για το 2025 είναι εφικτή, λαμβάνοντας υπόψη τις ιστορικές μειώσεις και τις κανονιστικές ευελιξίες. Οι απαιτούμενες μειώσεις είναι περίπου οι μισές από αυτές που επιτεύχθηκαν στο παρελθόν.
Η μέση μείωση της εκπομπής CO2 κατά 12% που απαιτείται μεταξύ 2023 και 2025 είναι σχεδόν το ήμισυ της μείωσης 23% που παρατηρήθηκε από το 2019 έως το 2021. Οι ιστορικές τάσεις δείχνουν ότι οι κατασκευαστές έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν γρήγορα τις εκπομπές τους.
Η αύξηση του μεριδίου αγοράς BEV που απαιτείται είναι περίπου 1–1,5 φορές υψηλότερη από την αύξηση που παρατηρήθηκε στο παρελθόν. Αυτό δείχνει τη δυναμική που υπάρχει στην αγορά τώρα, παρά τις περιορισμένες επιλογές BEV και τον αριθμό φορτιστών.
Η μείωση των εκπομπών CO2 μπορεί να επιταχυνθεί ταχέως, όπως αποδεικνύουν οι απότομες αλλαγές στα δεδομένα εκπομπών CO2 κατά την προηγούμενη διετία.