Λίγες ημέρες μετά την αρχική αποκάλυψη του DS SM Tribute, η DS Automobiles εντυπωσιάζει ξανά, αποκαλύπτοντας δύο καινούριες εκδοχές αυτού του μοναδικού πρωτοτύπου, αποτέλεσμα της καλλιτεχνικής οργάνωσης του Thierry Metroz.
Στο πλαίσιο των δέκα χρόνων λειτουργίας της, η DS Automobiles παρουσίασε το μοναδικό SM Tribute στο διαγωνισμό Art & Elegance που πραγματοποιήθηκε στο Chantilly. Αυτό το concept πραγματικά φέρνει στο προσκήνιο την κληρονομιά της θρυλικής Citroen SM, με παράλληλο στόχο να καθοδηγήσει τις σχεδιαστικές κατευθύνσεις της γαλλικής premium αυτοκινητοβιομηχανίας του ομίλου Stellantis.
Η νέα αυτή προσέγγιση φέρνει ένα neo-retro sedan που ακολουθεί τις γραμμές του κλασικού SM, με χαρακτηριστικά όπως το μακρύ και κεκλιμένο καπό, την απουσία μάσκας, τα χωριστά πλαϊνά πάνελ, καθώς και το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ. Οι καλυμμένοι πίσω τροχοί και το στυλ του ανανεώνουν τη γαλλική φινέτσα.
Αφού επιδεικνύθηκε το αρχικό πρωτότυπο, ο Thierry Metroz δημοσίευσε πρόσφατα δύο ψηφιακές παραλλαγές του SM Tribute στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram. Ας εξετάσουμε αυτές τις εκδόσεις πιο προσεκτικά.
Η shooting brake εκδοχή που σχεδίασε ο Metroz διατηρεί ανέπαφο το επιβλητικό ρύγχος, ενώ οι διαστάσεις της παραμένουν όμοιες με αυτές του SM Tribute, που είναι 4,94 μέτρα μήκος, 1,98 μέτρα πλάτος και 1,34 μέτρα ύψος. Η ντελικάτη γραμμή των παραθύρων και τα ειδικά πίσω φτερά δίνουν έμφαση στη γυαλιστερή μαύρη απόχρωση του αμαξώματος.
Ωστόσο, το προφίλ έχει υποστεί αξιοσημείωτη αλλαγή, με την προσθήκη μίας μεγάλης γυάλινης επιφάνειας στο πίσω μέρος και φιμέ τζάμια. Η καμπύλη της οροφής οδηγεί σε μία κάθετη ουρά, που φέρει γεωμετρικό σχεδιασμό με μαλακές γραμμές.
Η κολόνα C έχει μαύρη χρώση που προσθέτει άποψη, καθώς δεν ακολουθεί το χρώμα του αμαξώματος όπως συμβαίνει στο coupe. Διακοσμείται μάλιστα με τρία φωτεινά πράσινα στοιχεία, προσφέροντας μια δυναμική αίσθηση στον σχεδιασμό. Αυτή η δημιουργία διακρίνεται για την κομψότητά της, αν και η μαζική παραγωγή της μοιάζει απίθανη.
Σχετικά με την rally έκδοση, ο Metroz τιμά την αγωνιστική κληρονομιά της Citroen SM, η οποία ξεκίνησε από το Ράλλυ Μαρόκου το 1971. Στην ιστορική αυτή διοργάνωση, το θρυλικό γαλλικό αυτοκίνητο κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία Group 4, με οδηγούς τους Jean Deschaseaux και Jean Plassard, σε έναν αγώνα 4.350 χιλιομέτρων όπου μόλις εννέα από τα πενήντα εννέα αυτοκίνητα κατάφεραν να τερματίσουν.
Αυτή η σπορ εκδοχή του SM Tribute ενσωματώνει μία αποκλειστική πράσινη βαφή και αθλητικά αυτοκόλλητα, προσφέροντας δυναμική αίσθηση. Έχει επίσης δύο μεγάλους στρογγυλούς προβολείς στον προφυλακτήρα για βέλτιστη ορατότητα.
Η οροφή διαθέτει λεπτή είσοδο αέρα για βελτίωση της αεροδυναμικής, ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί για να ανταγωνίζεται τις απαιτητικές χωμάτινες διαδρομές.
Για την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, οι καθρέφτες είναι πλέον εξαιρετικά λεπτοί και εφοδιάζονται με ψηφιακές κάμερες, ενώ το πίσω μέρος διακρίνεται από μία μεγάλη “αιωρούμενη” αεροτομή – η μόνη λεπτομέρεια που έχει διαρρεύσει από την μοναδική φωτογραφία που δημοσίευσε ο Metroz. Αυτό το νέο πρωτότυπο αναδεικνύει τη δέσμευση της DS Automobiles προς την καινοτομία και την παράδοση.