Διπλή επίπτωση για τους εταιρικούς στόλους ΙΧ από την 1η Ιανουαρίου

Διπλή επίπτωση για τους εταιρικούς στόλους ΙΧ από την 1η Ιανουαρίου

Τι ορίζει η νέα νομοθεσία και τι σκέφτονται να κάνουν επιχειρηματικοί όμιλοι με μεγάλους στόλους αυτοκινήτων.

Μόλις λίγες ημέρες απομένουν μέχρι να λήξει η προθεσμία για να δοθεί παράταση στην εφαρμογή της νομοθεσίας από την 1η Ιανουαρίου 2024 που αφορά τα εταιρικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με τον νόμο από την 1η Ιανουαρίου 2024, το ένα στα τέσσερα καινούρια αυτοκίνητα που θα αποκτήσουν οι εταιρείες θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα ή plug-in υβριδικά ή υβριδικά με εκπομπές CO2 μέχρι 50 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο!

Ουσιαστικά, όλες οι επιχειρήσεις με εταιρικούς στόλους θα πρέπει να αλλάξουν αυτοκίνητα μετά την 1η Ιανουαρίου 2024, καθώς το 25% του συνόλου των οχημάτων που θα παραγγείλουν υποχρεωτικά θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα ή plug-in υβριδικά. Σε διαφορετική περίπτωση, θα τους επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ!

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Κίνδυνος για τους εταιρικούς στόλους

Η υποχρεωτικότητα για το 25% αμιγώς ηλεκτροκίνητων ή plug-in υβριδικών εταιρικών αυτοκινήτων από την 1η Ιανουαρίου 2024 ενδέχεται να οδηγήσει σε μία πολύ δύσκολη και επικίνδυνη κατάσταση. Πολλοί μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι εξετάζουν το ενδεχόμενο παράτασης των συμβάσεων για τον ήδη υπάρχοντα στόλο, με αποτέλεσμα να «παγώσουν» οι πωλήσεις καινούριων εταιρικών αυτοκινήτων, ενώ κάποιοι εξετάζουν την μίσθωση ελαφρώς μεταχειρισμένων οχημάτων που δεν καλύπτονται από τη νομοθεσία! Με άλλα λόγια, αντί να παραγγείλουν καινούρια εταιρικά αυτοκίνητα, το 1 στα 4 αυτά θα μπορούν να αποκτήσουν ελαφρώς μεταχειρισμένα οχήματα με κινητήρες βενζίνης ή diesel, αδιαφορώντας για τη νομοθεσία…

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr, δυστυχώς ο νέος νόμος αφορά στις νέες πινακίδες κυκλοφορίας που θα αποκτήσει ή θα χρονομισθώσει μια εταιρεία, ανεξάρτητα από το αν το όχημα είναι καινούριο ή ελαφρώς μεταχειρισμένο. Έτσι, τα σχέδια για απόκτηση ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν ισχύουν, με τον κίνδυνο της επιβολής προστίμου.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Νέα προβλήματα λόγω της νομοθεσίας

Η παράταση των συμβάσεων μίσθωσης θα ήταν επιζήμια για τις εταιρείες χρονομίσθωσης, τους ομίλους με μεγάλο στόλο οχημάτων, καθώς και για το περιβάλλον. Οι πρώτοι θα αντιμετώπιζαν τη μείωση της τιμής πώλησης των αυτοκινήτων ως μεταχειρισμένων και την αύξηση του κόστους συντήρησης, ενώ οι δεύτεροι θα υποχρεούνταν να πληρώνουν υψηλότερο μηνιαίο μίσθωμα για τη διατήρηση του υπάρχοντος στόλου οχημάτων. Τέλος, το περιβάλλον θα επλήγε της άλλης της άλλης πλευράς, καθώς ο στόλος των εταιρικών αυτοκινήτων δεν θα ανανεώνεται, κρατώντας στην κυκλοφορία παλαιότερα οχήματα αντί για καινούρια. Παράλληλα, μια άλλη αλλαγή στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σχετίζεται με την έλλειψη εγχώριων μεταχειρισμένων οχημάτων, με αποτέλεσμα οι έμποροι να στραφούν στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, τα οποία θα πωλούνται ακριβότερα λόγω της απουσίας των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Περιβαλλοντική νομοθεσία για τα εταιρικά οχήματα

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, αν μια εταιρεία παραβεί τον νόμο και το 25% των οχημάτων που θα αποκτήσει μετά την 1η Ιανουαρίου 2024 δεν είναι ηλεκτροκίνητα ή plug-in υβριδικά, τότε θα επιβληθεί πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ, καθώς παραβιάζει την υποχρέωση αγοράς ή χρηματοδοτικής μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών νέων εταιρικών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, η νομοθεσία για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή αφήνει ένα παράθυρο ευκαιρίας, σημειώνοντας ότι τα μέτρα μπορεί να αναθεωρηθούν στα τέλη του 2023 σε περίπτωση έκτακτων συνθηκών.

Μέχρι σήμερα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν έχει αλλάξει τα δεδομένα, δίνοντας μια μικρή παράταση στην εφαρμογή τη

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ