Η Dacia καταγράφει νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2024, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή της ανοδική πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με πωλήσεις που ανήλθαν σε 676.340 οχήματα το 2024, η Dacia σημείωσε αύξηση 2,7% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ένα σημαντικό ορόσημο για την εταιρεία, καθώς οι πωλήσεις της ξεπέρασαν το εντυπωσιακό όριο των 9 εκατομμυρίων μονάδων από το 2004 και μετά.
Η Dacia είδε τις πωλήσεις της να ανακάμπτουν κατά 1,6% το 2024, υποδηλώνοντας τη πιστότητα των πελατών στην προσφορά της μάρκας, που εστιάζει στη βέλτιστη σχέση ποιότητας και τιμής. Σε επίπεδο Ευρώπης, η μάρκα σημείωσε:
• 3,9% ιστορικό μερίδιο αγοράς σε PC+LCV, αυξημένο κατά 0,1% από το 2023. Έτσι, η Dacia ανέβηκε μια θέση στην κατάταξη και βρίσκεται πλέον μεταξύ των δέκα κορυφαίων στην Ευρώπη.
• 4,5% ιστορικό μερίδιο αγοράς σε PC*, με αύξηση 0,1% σε σχέση με το 2023. Αυτό την έχει κατατάξει στην 9η θέση, ανεβαίνοντας μία θέση σε σύγκριση με το 2023.
Η θετική αυτή πορεία προήλθε από τις εξαιρετικές πωλήσεις σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, με ιστορικά υψηλά μερίδια αγοράς επιβατικών που περιλαμβάνουν: 4,2% στην Αυστρία (αύξηση 0,2%), 5,2% στο Βέλγιο-Λουξεμβούργο (αύξηση 1%), 2,5% στη Γερμανία (αύξηση 0,1%), 6,2% στην Ιταλία (αύξηση 0,8%) και 7,7% στην Πορτογαλία (αύξηση 0,3%).
Δυναμικό προϊοντικό σχέδιο
Το Sandero, με 309.392 πωλήσεις το 2024 (αύξηση 14,5%), είναι το κορυφαίο μοντέλο στην Ευρώπη και πλέον best seller στον τομέα λιανικής από το 2017. Είναι το πρώτο μοντέλο Dacia που πούλησε περισσότερες από 300.000 μονάδες σε ένα μόνο έτος.
Επιπλέον, το Duster (2η και 3η γενιά) διατηρεί τη θέση του ως το πιο πωληθέν SUV στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής από το 2018. Είναι επίσης το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο στην Ευρώπη.
Με 215.024 πωλήσεις το 2024 (αύξηση 7,3%), το Duster έχει ξεπεράσει τα 2,5 εκατομμύρια σε συνολικές πωλήσεις από την πρώτη του κυκλοφορία το 2010. Για τη νέα γενιά του, που παρουσιάστηκε τον Μάιο του 2024, το 29% των πωλήσεών του αναμένεται να είναι υβριδικές.
Όσον αφορά το Jogger, πωλήσεις που έφθασαν τις 96.440 μονάδες (αύξηση 2,4%), διατηρούν αυτό το μοντέλο σε ηγετική θέση στο segment C της ευρωπαϊκής αγοράς μη SUV. Τα υβριδικά κινητήρια σύνολα εδώ επίσης εκπροσωπούν το 29%.
Η Dacia καταφέρνει να κερδίζει και να διατηρεί τους πελάτες της, με το 62,3% των πελατών από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία) να μην είχαν προηγούμενη εμπειρία με το Renault Group, ενώ το 81,1% των πελατών αγοράζουν άλλο μοντέλο της μάρκας.
Η Dacia δείχνει δυναμισμό, με τα νέα μοντέλα του 2024 να επιλέγονται από το 78% των πελατών με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, φτάνοντας το 80% για το Duster.
Προοπτικές για το 2025
Με την προσθήκη του Bigster, η Dacia επικεντρώνεται στη διατήρηση της καλύτερης σχέσης αξίας-τιμής στην κατηγορία C-SUV. Το Bigster προσφέρει τον πλήρη εξοπλισμό που αναζητούν οι πελάτες, πάντα σε τιμές Dacia (από 24.990€ ενδεικτική τιμή στη Γαλλία), ενισχύει τη στρατηγική της μάρκας για «best value for money».
Η Dacia εστιάζει επίσης στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, προσφέροντας περισσότερα υβριδικά μοντέλα, όλα διατηρώντας τη στρατηγική της για απλά και προσιτά οχήματα.
Η συμμετοχή της στο Ράλι Ντακάρ και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid το 2025 θα αναδείξει την ικανότητα των μοντέλων της σε σκληρές δοκιμασίες και ακραίες συνθήκες.
«Το 2024, η Dacia απέδειξε για ακόμη μία φορά ότι μπορεί να συνδυάσει επιδόσεις, στιβαρότητα και προσιτότητα. Τα αποτελέσματά μας φανερώνουν την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πελατών μας, επιβεβαιώνοντας ότι ακολουθούμε συνεπώς τη στρατηγική μας.» – Denis Le Vot, Διευθύνων Σύμβουλος της Dacia.