Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής καθορίζει τους νέους όρους και προϋποθέσεις για τη μεταφορά οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα.
Λύση στο πρόβλημα με τη μεταφορά των ηλεκτρικών, plug-in, υβριδικών, υγραερίο ή αεριοκίνητων οχημάτων με πλοία προσφέρεται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εν όψει των εορτών του Πάσχα, όπου η ζήτηση για αυτοκίνητα στα νησιά αυξάνεται σημαντικά από τους ξένους τουρίστες.
Οι νέοι όροι και προϋποθέσεις μεταφοράς σε πλοία των ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών ή αυτοκινήτων με συστήματα υγραερίου ή φυσικού αερίου ορίζονται με βάση αποκλειστικές πληροφορίες που απέκτησε το Carandmotor.gr.
Οι ιδιοκτήτες ή εταιρείες ενοικιάσεων των οχημάτων αυτών θα μπορούν πλέον να τα μεταφέρουν σε οποιοδήποτε νησί χωρίς συνοδό, υπό κάποιες προϋποθέσεις που καθορίζονται από το υπουργείο.
Συγκεκριμένα, η φόρτιση της μπαταρίας των ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων δεν πρέπει να υπερβαίνει το 40% για να επιτραπεί η επιβίβασή τους στο πλοίο. Επίσης, στα οχήματα με σύστημα υγραερίου ή φυσικού αερίου, η δεξαμενή καυσίμων δεν πρέπει να είναι γεμάτη πάνω από 50% της χωρητικότητάς της.
Η αποφυγή ύπαρξης συνοδού για τα οχήματα αυτά αποτελεί χρήσιμη κίνηση για τις εταιρείες ενοικιάσεων στα ελληνικά νησιά, αφού απλουστεύεται η διαδικασία μεταφοράς τους και διευκολύνεται η κινητικότητα των τουριστών.
Η ελεύθερη μεταφορά των οχημάτων που λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα σε πλοία απομακρύνει τον φόβο που είχαν οι νησιώτες να επιλέξουν ένα «καθαρό» όχημα.
Παράλληλα, αναχαιτίζεται το πρόβλημα που δημιουργούνταν όταν οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα παρέμεναν ακινητοποιημένα σε νησιά λόγω βλάβης, απαιτώντας την παρουσία συνοδού για τη μεταφορά τους.
Οι κάτοχοι των οχημάτων είναι υπεύθυνοι για τη διασφάλιση της άριστης κατάστασης τους και είναι ευθύνη του πλοιοκτήτη να εξασφαλίσει τους κανονισμούς προστασίας του πλοίου.
Να σημειωθεί ότι προηγούμενα έγγραφα του υπουργείου είχαν ορίσει ότι η μεταφορά οχημάτων σε πλοίο ήταν δυνατή μόνο με συνοδό.