Απαγόρευση Πώλησης ΙΧ Βενζίνης και Diesel στην Ελλάδα: Όλες οι Νέες Ρυθμίσεις

Απαγόρευση Πώλησης ΙΧ Βενζίνης και Diesel στην Ελλάδα: Όλες οι Νέες Ρυθμίσεις

Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα ανατρέπει τα δεδομένα για την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2030.

Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), το οποίο ανέπτυξε πρόσφατα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το σχέδιο αυτό επικεντρώνεται στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης και στη σταδιακή μείωση των οχημάτων που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και ντίζελ).

Ωστόσο, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ επιβεβαίωσε ότι δεν θα απαγορευθεί η πώληση καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ελλάδα το 2030, κάτι που συνάδει και με τις αποφάσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών και της Κομισιόν, καθώς η απαγόρευση μετατίθεται για το 2035.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Παράλληλα, το ΥΠΕΝ προβλέπει ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν θα αυξηθεί από περίπου 30.000 σήμερα σε περισσότερα από 460.000 μέχρι το 2030.

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι του ΥΠΕΝ στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου ΕΣΕΚ, «στόχος μας είναι το 50% των νέων ταξινομήσεων να είναι ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030».

Στο νέο ΕΣΕΚ για την περίοδο 2025-2030, προβλέπεται ο εξηλεκτρισμός του τομέα των οδικών μεταφορών και η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης. Στη συνέχεια, από το 2030 μέχρι το 2040, αναμένονται ταχεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και παραγωγής πράσινου υδρογόνου, ενώ για την περίοδο 2040-2050, θα υπάρξει περαιτέρω προώθηση της υδρογονοκίνησης στις βαριές οδικές μεταφορές και στην αεροπλοΐα.

Η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε: «Στηρίξαμε το πρώτο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα που παρουσιάστηκε πριν από 5 χρόνια, το 2019, όταν η χώρα είχε μόλις 500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λιγότερους από 50 φορτιστές, κάτι που φαινόταν αδύνατο.»

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Το ΕΣΕΚ αποτελεί την στρατηγική μας για την επίτευξη του στόχου μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2050, με ενδιάμεσους στόχους μείωσης 58% μέχρι το 2030 και 80% μέχρι το 2040.

Ο τομέας των μεταφορών είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην Ελλάδα, με τη μέση ηλικία των αυτοκινήτων και των φορτηγών να φθάνει τα 17 και 23 έτη, αντίστοιχα, ενώ στην ΕΕ αυτές οι ηλικίες είναι 12 και 14 έτη.

Το ΕΣΕΚ προσδιορίζει φιλόδοξα τον στόχο να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 50% των νέων ταξινομήσεων μέχρι το 2030.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Επιπλέον, τίθεται στόχος για τα ελαφριά φορτηγά, με ποσοστό 40% στις νέες ταξινομήσεις το 2030.

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι ήδη σε εξέλιξη.

Αυτό οδηγεί σε μια εντυπωσιακή αύξηση του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων, που αναμένεται να φτάσουν τα 460.000 μέχρι το 2030. Μια πρόοδος που με προσωπικά γεμίζει χαρά, ενώ παράλληλα προγραμματίζεται μια στρατηγική απανθρακοποίησης για τις βαριές οδικές μεταφορές, τη ναυτιλία και την αεροπλοΐα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ