Ανανέωση διαδικασιών άδειας κυκλοφορίας για ιστορικά οχήματα – Τι άλλαξε;

Ανανέωση διαδικασιών άδειας κυκλοφορίας για ιστορικά οχήματα – Τι άλλαξε;

Η μηχανογραφική εφαρμογή για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων σε ιστορικά οχήματα έχει ολοκληρωθεί.

Η μηχανογραφική εφαρμογή για την καταχώρηση ιστορικών οχημάτων στο Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία μετά από την υπογραφή της σχετικής εγκυκλίου από την υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Σύμφωνα με το Carandmotor.gr, η έγκριση της δαπάνης για την προσαρμογή του λογισμικού είχε γίνει εδώ και πολλές ημέρες. Έτσι, η εταιρεία που ανέλαβε το έργο ολοκλήρωσε την εργασία ώστε οι ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων να μπορούν να κυκλοφορήσουν ξανά τα κλασσικά τους μοντέλα και να λάβουν νέες Άδειες Κυκλοφορίας και πινακίδες κυκλοφορίας.

antika10 1

Σύμφωνα με το νόμο 43850/2021 και την Υπουργική Απόφαση 341900/02-10-2022 (Β΄5729/2022), έχουν καθοριστεί η διαδικασία και τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους πολίτες στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών προκειμένου να τους χορηγηθούν τα στοιχεία κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος.

Επαναλαμβάνουμε ότι η Υπηρεσία Υποστήριξης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων ολοκλήρωσε στο Σύστημα Αδειών Κυκλοφορίας τέσσερις νέες διαδικασίες που περιλαμβάνουν την Έκδοση Νέας Άδειας Ιστορικού Οχήματος, την Απογραφή και Χορήγηση Νέων Πινακίδων σε Ιστορικό Όχημα, την Οριστική Διαγραφή Ιστορικού Οχήματος και την Έκδοση Αντιγράφου Άδειας Κυκλοφορίας Ιστορικού Οχήματος.

Η κα. Αλεξοπούλου ανέφερε ότι τα περισσότερα ιστορικά οχήματα δεν κυκλοφόρησαν την εποχή τους στους Ελληνικούς δρόμους. Γι’ αυτό η παρουσία τους στη ζωή μας είναι πάρα πολύ σημαντική και διδακτική, ειδικά για τους νέους. Γνωρίζοντας την ιστορία μας και θαυμάζοντας τις δημιουργίες του ανθρώπινου νου με τα μέσα της τότε εποχής, γεννιέται η επιθυμία για νέες εξερευνήσεις, ανακαλύψεις και κατασκευές».

antikes20 1

Ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ

To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει όρια στη χρήση των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και έχουν θεσπιστεί τόσο οι προϋποθέσεις απόκτησης των ειδικών πινακίδων κυκλοφορίας όσο και ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας και ετήσιος Τεχνικός Έλεγχος των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ.

Σκοπός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να εξαλείψει τις περιπτώσεις καταχρηστικής και έκνομης κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος.

antikes30 2

Οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος άνω των 45 ετών και λεωφορεία ιστορικού ενδιαφέροντος απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Τα ιστορικά οχήματα μπορούν να κυκλοφορούν εκτός από αυτά που δεν είχαν κατασκευαστεί για την μεταφορά επιβατών. Αντίθετα, η κυκλοφορία επιτρέπεται σε ογκώδη οχήματα μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

antikes40 2

Πρόστιμα και κυρώσεις

Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500 – 5.000 ευρώ στους Φορείς και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ