Οι εταιρείες ανακύκλωσης και οι κατασκευαστές εκφράζουν ανησυχίες για τους νέους κανόνες σχετικά με τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Η ΕΕ προτείνει νέες ρυθμίσεις για την αποσυναρμολόγηση των οχημάτων, με αντιδράσεις και διαφωνίες από τον κλάδο της ανακύκλωσης.
Οι οργανισμοί ACEA, EuRIC και CLEPA συμφωνούν στην αξία της αποσυναρμολόγησης εξαρτημάτων για επαναχρησιμοποίηση, αλλά αμφισβητούν ορισμένες υποχρεώσεις που επιβάλλονται. Ο νέος κανονισμός ELV προβλέπει βελτίωση στην ανακύκλωση και αντιμετώπιση ζητημάτων ασφαλείας και απόδοσης υλικών.
Παρά τη σημασία της αποσυναρμολόγησης, υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν είναι η βέλτιστη λύση. Η αποσυναρμολόγηση όλων των εξαρτημάτων μπορεί να οδηγήσει σε υψηλό κόστος και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Σημαντικό είναι επίσης η δημιουργία ζήτησης για ανακυκλώσιμα εξαρτήματα και η χρήση σύγχρονων τεχνολογιών στην ανακύκλωση. Η επέκταση των υποχρεώσεων διάλυσης θα πρέπει να γίνει με βάση την τεχνική εφικτότητα και την οικονομική βιωσιμότητα.
Για μια αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον ανακύκλωση, είναι απαραίτητο να συνδυάζονται η τεχνολογία και η οικονομία, με σεβασμό στους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ.