Στη Mercedes-AMG, κάθε μηχανικός έχει την ευθύνη να συναρμολογεί έναν οκτακύλινδρο κινητήρα από την αρχή μέχρι το τέλος, και ένας από αυτούς μας ξεναγεί στη μαγική αυτή διαδικασία.
Η AMG ξεκίνησε την καριέρα της στην αυτοκίνηση κατασκευάζοντας κινητήρες για αγωνιστικά αυτοκίνητα. Στη συνέχεια, μπήκε και στον τομέα των κινητήρων πολιτικών αυτοκινήτων, αλλά οι κινητήρες παραμένουν η κύρια δύναμη στην εξειδίκευσή της.
Ακόμα και όταν η AMG πέρασε στους κόλπους της Mercedes-Benz το 1999, διατήρησε την παραδοσιακή της φιλοσοφία «ένας άνθρωπος, ένας κινητήρας». Δηλαδή, κάθε εργαζόμενος είναι υπεύθυνος για την πλήρη συναρμολόγηση κάθε κινητήρα, αντί να εκτελεί μηχανικά μία μόνο εργασία.
Πώς γίνεται αυτό; Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω βίντεο, που ακολουθεί βήμα προς βήμα τον Jannick Stahl, έναν από τους τεχνικούς που συναρμολογούν τον κινητήρα V8 twin-turbo των 4.0 λίτρων.
Ο Stahl, όπως θα δείτε, ολοκληρώνει την τοποθέτηση των εμβόλων στο μπλοκ του κινητήρα, το σφίξιμο των κεφαλών, και την τοποθέτηση των υπερσυμπιεστών BorgWarner, ενώ στο τέλος προσθέτει μια πλακέτα με το όνομά του, δίνοντας στον μελλοντικό ιδιοκτήτη μια αίσθηση αποκλειστικότητας.
Αν και ο Stahl και οι συνάδελφοί του χρησιμοποιούν μια πλούσια γκάμα εργαλείων, η διαδικασία παραμένει χειροποίητη χωρίς καμία ρομποτική παρέμβαση.
Η μόνη αυτοματοποιημένη διαδικασία είναι όταν ο κινητήρας παραδίδεται σε άλλο τεχνικό για την πρώτη λειτουργία του, που απαιτεί 10,4 λίτρα λαδιού.
Αφού περάσει τη διαδικασία ελέγχου, ο οκτακύλινδρος κινητήρας αποστέλλεται στη γραμμή παραγωγής για μοντέλα όπως η Mercedes-AMG GT, Mercedes-AMG G63 και Mercedes-AMG S63, όπου η αυτοματοποίηση είναι εντονότερη.
Η Mercedes-AMG είναι περήφανη για τη χειροποίητη συναρμολόγηση των V8 κινητήρων της, δεδομένου ότι αυτή η τέχνη είναι σπάνια στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Γι’ αυτό, προσφέρει τη δυνατότητα ξεναγήσεων στο εργοστάσιο στο Affalterbach, με κόστος 650 ευρώ, που περιλαμβάνει και μια βόλτα με ένα από τα αυτοκίνητά της.