Το εραλιστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών φέρνει μεγάλες τροποποιήσεις στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Περιμένουμε να ψηφιστεί μέσα στον Οκτώβριο αυτό το σχέδιο που θα αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο. Οι εισαγωγείς εδώ και μήνες πιέζουν για αλλαγές στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων.
Υποχρεωτική καταχώρηση πριν τις πινακίδες
Από εδώ και πέρα, όλα τα έγγραφα για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα πρέπει να ανεβαίνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΜΕΜΟ πριν βγουν οι πινακίδες κυκλοφορίας. Έτσι τελειώνουν τα πρόστιμα για καθυστερήσεις στην κατάθεση πιστοποιητικών. Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος το ζητούσε χρόνια τώρα, για να γίνει πιο ομαλή η αγορά.
Μιλώντας στο Carandmotor.gr, ο επίτιμος πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ Κωνσταντίνος Κυράτσος είπε: «Το ΜΕΜΟ από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του αποτελεί ένα “αγκάθι” για όλους τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς θα πρέπει να αναρτήσουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα έγγραφα τα οποία ήδη κατέχει το ελληνικό κράτος από τον εκτελωνισμό του οχήματος! Ωστόσο πέραν των προβλημάτων που προκαλεί η ανάρτηση των εγγράφων αλλά και του επιπλέον κόστους που επιφέρει η έκδοσή τους από τις εγχώριες εισαγωγικές εταιρείες έρχονται και τα πρόστιμα που έχουν βεβαιωθεί σε χιλιάδες εισαγωγείς κυρίως για καθυστέρηση της ανάρτησης των εγγράφων.
Από την πρώτη στιγμή εφαρμογής του ΜΕΜΟ ο ΣΕΕΑΕ πρότεινε στο ΥΜΕ, προς αποφυγή των μετέπειτα προβλημάτων, η καταχώρηση των εγγράφων στο ΜΕΜΟ να γίνεται πριν την έκδοση των πινακίδων. Επίσης ο ΣΕΕΑΕ σε συνάντηση που είχε με στελέχη του ΥΠΥΜΕ κατέθεσε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τις καθυστερήσεις έκδοσης των Πιστοποιητικών οπότε και τα εν λόγω πρόστιμα θα πρέπει να ακυρωθούν όπως επίσης και ασήμαντα λάθη όπως αναγραμματισμοί ή συμπλήρωση λάθος στοιχείων.»
Πάνω από 40.000 πρόστιμα σε εισαγωγείς
Μέχρι τώρα έχουν βγει γύρω στα 40.000 πρόστιμα για εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που σημαίνει ότι χτυπάει 1 στα 3 οχήματα. Τα περισσότερα, το 75%, αφορούν μη καταχώρηση, ενώ το 25% έρχεται από ανακριβείς δηλώσεις ή εκπρόθεσμη καταχώρηση. Κάθε πρόστιμο κυμαίνεται από 500 έως 2.000 ευρώ.
Δεν έχουν ελεγχθεί ακόμα φορτηγά και λεωφορεία, οπότε ο αριθμός θα ανέβει σύντομα. Το πρόβλημα γίνεται χειρότερο με την έλλειψη προσωπικού. Μόνο τρεις υπάλληλοι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρέπει να τακτοποιήσουν όλα αυτά τα πρόστιμα, από έλεγχο μέχρι είσπραξη.
Φαντάζεσαι τρία άτομα να χειρίζονται 40.000 υποθέσεις; Θα πάρει χρόνια να γίνει η δουλειά, και πολλά πρόστιμα μπορεί να πέσουν στο νερό. Κάθε χρόνο μπαίνουν στην Ελλάδα περίπου 100.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και δίκυκλα, με τάση αύξησης.