Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι γίνονται προετοιμασίες για την φιλοξενία των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων.
Στο Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε ότι η Ελλάδα εξελίσσεται με ασφαλείς υποδομές και πράσινες μεταφορές. Αναφέρθηκε σε πέντε πυλώνες δράσης και πρωτοβουλίες που αποτελούν τη στρατηγική σκέψης του υπουργείου.
Ο πρώτος πυλώνας περιλαμβάνει πολλά έργα σε όλη τη χώρα, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου, κ.α. Ο δεύτερος πυλώνας αφορά στις χρηματοδοτικές πηγές των νέων έργων.
Ο τρίτος πυλώνας στοχεύει στην ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης για τις πράσινες μεταφορές. Ο τέταρτος πυλώνας σχετίζεται με την προμήθεια 250 νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έως το τέλος του 2024.
Τέλος, ο πέμπτος πυλώνας αφορά την ανάπτυξη ενός μοντέλου βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει στο επίκεντρο της στρατηγικής του τον βιώσιμο σχεδιασμό των μεταφορικών συστημάτων σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης και δημών και περιφερειών.
Μελέτες για αντιπλημμυρικά και αρδευτικά έργα
Ο κυβερνητικός προϋπολογισμός περιλαμβάνει μελέτες, ύψους 28,9 εκατ. ευρώ, για 11 μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα και 49 μεγάλα αρδευτικά έργα που ανήκουν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με προϋπολογισμό 642 εκατ. ευρώ. Αυτά τα έργα βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης.
Υφίστανται, δρομολογούνται και αναζητούνται πηγές χρηματοδότησης και χρηματοδοτικά εργαλεία, για την υλοποίηση νέων έργων και την συντήρηση υφιστάμενων έργων, αξιοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, με τη συμμετοχή και συμβολή και του ιδιωτικού τομέα, μέσω – μεταξύ άλλων – των παραχωρήσεων και των Συμβάσεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Πηγές όπως είναι:
Οι πόροι, από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, της νέας προγραμματικής περιόδου.
-Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσα από την υφιστάμενη κατανομή πόρων και την ανακατανομή ποσών.
-Το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αποκατάσταση ζημιών που υπέστησαν οι πληγείσες περιοχές των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
-Η δανειοδότηση – με καλούς όρους – από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης.
-Η χρηματοδότηση των έργων μέσα από ένα πιο υγιές και σταθερό – σήμερα – τραπεζικό σύστημα.
-Η αξιοποίηση πόρων μέσα από τον υφιστάμενο και τον μελλοντικό Μηχανισμό υπό τον τίτλο «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility).
-Και φυσικά, η άντληση πόρων από τον ίδιο τον Κρατικό Προϋπολογισμό, μέσα από την αξιοποίηση δημοσιονομικού χώρου, που σταθερά δημιουργείται τα τελευταία χρόνια.
Ενισχύεται η ηλεκτροκίνηση, με τη δημοσίευση Κοινής Υπουργικής Απόφασης που αφορά στη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες. Επιπλέον, προγραμματίζεται η προμήθεια 250 νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, μέχρι τον Απρίλιο του 2024.
Επιδιώκεται η ανάπτυξη ενός μοντέλου βιώσιμης αστικής κινητικότητας, με στόχο να βελτιωθεί η κινητικότητα στις πόλεις και να διευκολυνθεί η μετακίνηση των πολιτών.