Το Ford GT40 που βλέπετε στις εικόνες, υπήρξε ένα από τα σύμβολα που τερμάτισαν τη μακροχρόνια κυριαρχία της Ferrari στους 24 ώρες του Le Mans, και σύντομα θα διατεθεί προς πώληση μέσω δημοπρασίας.
Η Ford, μια εταιρεία γνωστή για την παραγωγή αυτοκινήτων για όλα τα γούστα, έχει δημιουργήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου. Ωστόσο, ορισμένα από αυτά, που χρονολογούνται από προηγούμενες δεκαετίες, φαίνονται να απευθύνονται κυρίως σε συλλέκτες που είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σημαντικά χρηματικά ποσά.
Αναγκαζόμενοι να επαναστατήσουν απέναντι στην ιταλική μάρκα, οι Αμερικανοί μηχανικοί σχεδίασαν το GT40 για να επιτύχουν νίκες στους αγώνες. Το 1965, έξι τέτοια μοντέλα συμμετείχαν στο Le Mans, αλλά κανένα δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα.
Ωστόσο, η εξέλιξη ήρθε με το P/1032, το μοντέλο GT40 MKII, το οποίο κατασκευάστηκε σε 8 μοναδικά κομμάτια. Όντας ημιτελές, μεταφέρθηκε στην Shelby American για προσαρμογές από την Ford Advanced Vehicles. Οι αλλαγές περιλάμβαναν νέο τιμόνι, ανάρτηση, φρένα, και τροχούς, σε συνδυασμό με τον κινητήρα Nascar 427.
Με τις τελικές αλλαγές, το GT40 έκανε το ντεμπούτο του στο 12ωρο Sebring το 1966, με τους οδηγούς Walt Hansgen και Mark Donahue να το οδηγούν από την τέταρτη θέση στην τελική δεύτερη, ανταγωνιζόμενοι σφοδρά Ferrari και Porsche. Η συνέχεια ήταν η γνωστή: οι νίκες διαδέχονταν η μία την άλλη, γράφοντας ιστορία μέχρι την αποχώρηση της Ford από τους αγώνες το 1969.
Στα τέλη του Φεβρουαρίου, το απαράμιλλο ανακαινισμένο Ford GT40 θα εγκαταλείψει το μουσείο της Ινδιανάπολης, όπου εκτίθεται για χρόνια, για να βρει το νέο του ιδιοκτήτη. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η τιμή πώλησης θα κυμανθεί μεταξύ 7,6 και 10,5 εκατομμυρίων ευρώ!