Αυτοκίνητα βενζίνης και diesel: Πόσα πρέπει να αποσυρθούν έως το 2050 για την πράσινη μετάβαση

Αυτοκίνητα βενζίνης και diesel: Πόσα πρέπει να αποσυρθούν έως το 2050 για την πράσινη μετάβαση

Η Transport & Environment βάζει στο τραπέζι έναν οδικό χάρτη για να φύγουν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από τους δρόμους της Ευρώπης. Προτείνει περιορισμούς σε πωλήσεις ή κυκλοφορία για παλιά οχήματα βενζίνης και diesel μετά από συγκεκριμένη ηλικία, ώστε να επιταχυνθεί η μετάβαση σε καθαρά οχήματα. Αυτό το σχέδιο, με τίτλο Road-to-Zero, στοχεύει σε δραστική πτώση των εκπομπών, φτάνοντας στο 86% λιγότερο CO2 το 2040 σε σχέση με το 2015.

Ο κανονισμός για τις εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα, που φέρνει σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, κάνει ήδη δουλειά μόνος του. Μειώνει τις εκπομπές κατά 57% το 2040. Αλλά τα κράτη μέλη πρέπει να κοιτάξουν και τον υφιστάμενο στόλο, όχι μόνο τις νέες πωλήσεις.

Πώς να καθαρίσουμε τον παλιό στόλο μέχρι το 2050

Μένουν 73 εκατομμύρια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης να βγουν από τη μέση έως το 2050. Η καλύτερη λύση; Να καταργηθούν τα παλιά βενζίνης και diesel και να αντικατασταθούν με ηλεκτρικά οχήματα τύπου BEV. Μετά έρχονται οι ηλεκτρικές μετασκευές, που μετατρέπουν τα παλιά σε ηλεκτρικά – και αυτές θέλουν γρήγορα έγκριση τύπου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Για τα παλαιότερα οχήματα βενζίνης ή diesel, η T&E λέει να μπουν όρια σε πωλήσεις και κυκλοφορία μετά από ορισμένη ηλικία. Τα e-Fuels δεν παίζουν ρόλο εδώ – κοστίζουν ακριβά και δεν βγάζουν νόημα περιβαλλοντικά. Περισσότερο ταιριάζουν σε αεροπορία ή ναυτιλία, όχι σε καθημερινά αυτοκίνητα.

Το T&E road to zero μειώνει τις εκπομπές των αυτοκινήτων κατά 86% το 2040

Εταιρικά αυτοκίνητα και ηλεκτρική στροφή

Όταν φτάσουμε στο 2030, οι εταιρικοί στόλοι πρέπει να γεμίσουν με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτά διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα, οπότε η αλλαγή φέρνει γρήγορη πτώση στις εκπομπές CO2 – κατά 5% extra το 2040. Θα δημιουργηθεί και αγορά μεταχειρισμένων EV για όλους.

Η σταδιακή κατάργηση καλύπτει τα πάντα μέχρι το 2050, με προτεραιότητα στις μετατροπές σε ηλεκτρικά. Σε πόλεις με καλές δημόσιες συγκοινωνίες, οι οδηγοί μπορούν να περάσουν σε πακέτα κινητικότητας, όπως car sharing. Για χαμηλά εισοδήματα, προγράμματα μετατροπής σε ηλεκτρικά ή επιδοτήσεις για νέα BEV θα βοηθήσουν να φύγουν τα ρυπογόνα αυτοκίνητα βενζίνη και diesel, μειώνοντας εκπομπές κατά 11% παραπάνω.

Ο δρόμος προς το μηδέν της T&E συνδυάζει καθαρή λύση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ

Τα e-Fuels δεν έχουν κανένα περιβαλλοντικό, οικονομικό και βιομηχανικό νόημα

Από το 2000 έως το 2018, η χρήση επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ανέβηκε 17%. Η Επιτροπή βλέπει άλλο 20% αύξηση μέχρι το 2050, αλλά το σχέδιο της T&E θέλει να το σταματήσει αυτό. Σταματάνε νέοι δρόμοι, ενθαρρύνονται δημόσιες συγκοινωνίες, ποδήλατα και περπάτημα στις πόλεις, συν σιδηρόδρομοι για μακρινά ταξίδια και υψηλότερες τιμές καυσίμων.

Προσθέτουν και car sharing για καλύτερη πληρότητα στα αυτοκίνητα, μαζί με ώθηση μακριά από SUV για λιγότερη κατανάλωση. Αυτά μαζί ρίχνουν εκπομπές κατά 14% extra το 2040. Η εκπομπή CO2 από οδικές μεταφορές πέφτει συνολικά 86%.

Συστάσεις ξεκάθαρες: Κρατάνε την κατάργηση το 2035 για κινητήρες εσωτερικής καύσης. Βάζουν 100% BEV πωλήσεις για εταιρικά το 2030, με 50% το 2027. Εστιάζουν σε εξηλεκτρισμό παλιών βενζίνης ή diesel, προγράμματα μετατροπής για φτωχά νοικοκυριά με στήριξη σε συγκοινωνίες ή μεταχειρισμένα EV, και αποφεύγουν e-Fuels ως άχρηστα και ακριβά.

Για το 2040, η στρατηγική αλλάζει: Περισσότερο ηλεκτρικές μετασκευές, λιγότερα e-Fuels για παλιά οχήματα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ