Αυτοκίνητα που μένουν πίσω: Γιατί χάνουν τη θέση τους στους δρόμους

Αυτοκίνητα που μένουν πίσω: Γιατί χάνουν τη θέση τους στους δρόμους

Ορισμένες κατηγορίες αυτοκινήτων βρίσκονται σε πτωτική πορεία, αποχαιρετώντας μια εποχή που τους είχε χαρίσει δόξα και αναγνώριση.

Η κυριαρχία των SUV είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς αυτή η κατηγορία έχει αναδειχθεί στη δημοφιλέστερη επιλογή μεταξύ οδηγών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (Δ.Ο.Ε.).

Το 2023, τα SUV καταλαμβάνουν ένα ιστορικό υψηλό ποσοστό που φτάνει το 48% (έναντι 46% το 2022) στις παγκόσμιες ταξινομήσεις, ενώ σύμφωνα με τον Δ.Ο.Ε., παρέμειναν στους δρόμους περισσότερα από 360 εκατομμύρια τέτοια οχήματα.

SUVS

Στις προηγμένες οικονομίες, τα ποσοστά είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά. Οι πωλήσεις των SUV έχουν ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια οχήματα, με το ποσοστό τους σε αυτές τις αγορές να ξεπερνά για πρώτη φορά το 50%.

Σύμφωνα με την Έθεση του Δ.Ο.Ε., «πολλοί είναι οι παράγοντες που οδηγούν σε αυτή την κατεύθυνση, από την γοητεία των SUV ως σύμβολο κύρους μέχρι την άνεση που προσφέρουν σε σχέση με τα κλασικά ΙΧ, συνοδευόμενη από στρατηγικές μάρκετινγκ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών».

Η επιτυχία των SUV έχει <επισκιάσει> την παρουσία ορισμένων κατηγοριών οχημάτων που παλαιότερα ήταν πολύ δημοφιλείς. Η μεγαλύτερη απώλεια καταγράφεται στις πολυμορφικές (MPV), οι οποίες σπάνια εμφανίζονται πλέον στους καταλόγους, ενώ και τα μεσαία σεντάν φαίνεται να εξασθενούν ως κατηγορία.

sedan

Μοντέλα όπως τα Toyota Avensis, Ford Mondeo και Volkswagen Passat που στο παρελθόν είχαν μεγάλη απήχηση πλέον δεν βρίσκονται στις αγορές. Ιδιαίτερα το Passat έχει δημιουργήσει νέο μοντέλο, αλλά πλέον η ονομασία αυτή αφορά μόνο τη στέισον παραλλαγή του.

Η πορεία προς την έξοδο φαίνεται να επιταχύνεται και για τα μικρομεσαία σεντάν. Πολλές γνωστές προτάσεις όπως οι Honda Civic Sedan, Volkswagen Jetta, SEAT Toledo, Nissan Tiida κ.α. δεν έχουν διάδοχο.

παρκαρισμένα αυτοκίνητα

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις και για τα οικογενειακά hatchback, με πολλές δημοφιλείς επιλογές όπως η Alfa Romeo Giulietta να έχουν αποσυρθεί, και άλλες να βλέπουν την πτώση των πωλήσεών τους. Οι οδηγοί φαίνεται να επιλέγουν τα πιο ευρύχωρα και πρακτικά SUV και crossovers.

Ωστόσο, τα στατιστικά του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αποκαλύπτουν ότι τα SUV ζυγίζουν κατά μέσο όρο 200-300 κιλά περισσότερο σε σύγκριση με ένα μεσαίου μεγέθους όχημα, καταλαμβάνοντας σχεδόν 0,3 τ.μ. περισσότερο χώρο και εκπέμποντας περίπου 20% περισσότερο CO₂.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ