Αυστηρότερες Ρυθμίσεις Ρύπων για Plug-in Υβριδικά

Αυστηρότερες Ρυθμίσεις Ρύπων για Plug-in Υβριδικά

Με την έλευση του 2025, οι αλλαγές για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) γίνονται άκρως σημαντικές καθώς η νέα προδιαγραφή Euro 6e-bis τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2025.

Η νέα αυτή κανονιστική ρύθμιση στοχεύει να παρέχει πιο ακριβείς τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 για τα PHEV, με αποτέλεσμα οι προηγούμενες δοκιμές να θεωρούνται πλέον υπερβολικά αισιόδοξες.

Μέχρι το τέλος του 2024, οι εκπομπές CO2 των plug-in υβριδικών οχημάτων αξιολογούνταν με βάση δοκιμή που προσομοίωνε εκπομπές ρύπων σε απόσταση 800 χιλιομέτρων. Η νέα προδιαγραφή Euro 6e-bis όμως επέκτεινε αυτή την απόσταση στα 2.200 km, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες χρήσης στον πραγματικό κόσμο, όπου οι οδηγοί συχνά δεν φορτίζουν το αυτοκίνητό τους.

Για παράδειγμα, ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο που παλαιότερα καταγραφόταν με εκπομπές CO2 45 g/km, τώρα με τη νέα μέτρηση αναμένεται να δείξει 96 g/km CO2.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 2027 η προδιαγραφή Euro 6e-bis-FCM θα ανανεώσει την απόσταση προσομοίωσης στα 4.260 χιλιόμετρα, υπολογίζοντας ότι το ίδιο αυτοκίνητο θα εκπέμπει περίπου 122 g/km CO2.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα εφαρμογής της νέας προδιαγραφής, από την 1 Ιανουαρίου 2025 όλα τα νέα plug-in υβριδικά μοντέλα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις νέες δοκιμές, ενώ από την 31 Δεκεμβρίου 2025, οι αλλαγές θα επηρεάσουν και τα ήδη κυκλοφορούντα PHEV που έχουν κατασκευαστεί τα προηγούμενα χρόνια.

Η ανανέωση των στοιχείων έγκρισης τύπου θα προσφέρει στους καταναλωτές μια πιο ακριβή και ρεαλιστική εικόνα σχετικά με τις εκπομπές και την κατανάλωση καυσίμου.

Οι μεταρρυθμίσεις αυτές θα επιφέρουν σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά και στην ελκυστικότητα των PHEV. Το κυριότερο είναι ότι τα κίνητρα και οι φορολογικές διευκολύνσεις σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες εξαρτώνται από τις δηλωμένες εκπομπές CO2, οι οποίες μέχρι τώρα ήταν εκπληκτικά χαμηλές για τα PHEV. Με τις νέες ρυθμίσεις, οι εκπομπές CO2 των PHEV πλέον πλησιάζουν εκείνες των full hybrid και mild hybrid οχημάτων.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Επιπλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονταν στα PHEV για τη μείωση του μέσου όρου εκπομπών CO2 των μοντέλων τους, προκειμένου να αποφύγουν πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η επιβαρυντική αύξηση των εκπομπών των PHEV δημιουργεί έναν πρόσθετο “πονοκέφαλο”.

Παράλληλα, το όριο εκπομπών CO2 του στόλου μειώθηκε από τα 115,1 g/km στα 93,6 g/km. Οι κατασκευαστές θα πληρώνουν 95 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο CO2 για κάθε όχημα που ξεπερνά το όριο.

Μια από τις σημαντικές επιπτώσεις της αυξημένης αυστηρότητας στις μετρήσεις PHEV είναι ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αναδεικνύονται ως η πιο οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον επιλογή, τουλάχιστον σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία εκπομπών ρύπων.

Κατά συνέπεια, αυτό μπορεί να επιταχύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν περισσότερα προς τα EV για να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τα νέα πρότυπα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ