5 άγνωστες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες

5 άγνωστες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Πολλές από τις πλέον εμβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες προέρχονται από την Ιαπωνία, ωστόσο υπάρχουν και λιγότερο γνωστές εταιρείες που άφησαν το στίγμα τους στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Μάλλον δεν υπάρχει άτομο που να ενδιαφέρεται έστω και λίγο για αυτοκίνητα και να μην έχει ακούσει για τις κορυφαίες ιαπωνικές μάρκες όπως η Toyota, η Honda, η Nissan και η Suzuki. Αυτές οι εταιρείες έχουν κατακτήσει την παγκόσμια αγορά και συνεχίζουν να χαράσσουν τον δρόμο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Παρ’ όλα αυτά, η Ιαπωνία έχει ιστορία πλούσια σε κατασκευαστές που δεν έχουν τη φήμη των γίγαντων, με κάποιους από αυτούς να συνεχίζουν να δρουν μέχρι σήμερα. Ας ανακαλύψουμε πέντε από αυτές τις εταιρείες που αξίζει να γνωρίσουμε.

Amati Cars

Στην αρχή της δεκαετίας του ’90, η Mazda καθόρισε φιλόδοξα σχέδια για την ανάπτυξή της και στόχευε να διεκδικήσει θέση ανάμεσα στους κορυφαίους της αγοράς. Για τον σκοπό αυτό, δημιούργησε την Amati, μία νέα μάρκα που θα παρουσίαζε πολυτελή αυτοκίνητα, στη γραμμή μάρκες όπως η Lexus, η Infinity και η Acura.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Δυστυχώς, η παρουσίαση της Amati συνέπεσε σχεδόν με την οικονομική κρίση που χτύπησε την Ιαπωνία το 1992, ανθίζοντας την εξέλιξη του μόνο μοντέλου της, του Amati 500, το οποίο τελικά μεταμορφώθηκε σε Mazda Millenia το 1994.

Mitsuoka Motor

Η Mitsuoka είναι μια μικρή, αλλά αξιοσημείωτη εταιρεία που ιδρύθηκε το 1994 και επικεντρώνεται στην κατασκευή αυτοκινήτων βασιζόμενη σε μοντέλα άλλων κατασκευαστών, όπως η Nissan. Η σχεδίαση των αυτοκινήτων της αντλεί έμπνευση κυρίως από την ευρωπαϊκή και αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία της δεκαετίας του ’50 και ’60, ενώ είναι γνωστή για τα εξαιρετικά και μοναδικά σχέδιά της, όπως το πρωτότυπο Orochi, το οποίο προγραμματίστηκε να παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό.

Orochi
Orochi

Ένα από τα πιο πρόσφατα μοντέλα της είναι το Himiko, το οποίο βασίζεται στο Mazda MX-5, προσφέροντας μια φρέσκια ματιά στον κλασικό τύπο αυτοκινήτου.

Otomo

Η Otomo, μία από τις πιο παλιές εταιρείες στην Ιαπωνία, ιδρύθηκε το 1924 από τον Hayataya Toyokawa. Τότε, η Otomo αποτέλεσε εταίρο στην κούρσα της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν η Gorham Automobile Company, η δεύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εκείνης της εποχής, εξελίχθηκε σε Nissan.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Η Otomo, που έχει εκσυγχρονιστεί μέσα από συγχωνεύσεις, παρουσίασε ένα ελαφρύ αυτοκίνητο, το οποίο μπορούσε να υποστηρίξει διαφορετικές διαρρυθμίσεις επιβατών και εξοπλίστηκε με καινοτόμους κινητήρες για την εποχή εκείνη.

Prince Motor

Η Prince Motor, που αναδείχθηκε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ξεκίνησε ως Tokyo Electric Car Company και παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Tama, ένα όχημα που κατασκευάστηκε εν μέσω ελλείψεων καυσίμου στη Ιαπωνία. Το Tama διέθετε πρωτοποριακές για την εποχή του δυνατότητες.

Prince Skyline 1957
Prince Skyline 1957

Η εταιρεία μετονομάστηκε σε Prince Motor το 1952 και τελικά συγχωνεύθηκε με τη Nissan το 1966, αλλά το όνομα Prince ζει μέσω εμβληματικών μοντέλων όπως η Skyline και η Gloria που συνεχίζουν να παράγονται.

Dome

Η Dome Co. Ltd, ως μία από τις πιο αναγνωρίσιμες λιγότερο γνωστές ιαπωνικές εταιρείες, ιδρύθηκε το 1975 και επικεντρώνεται κυρίως στην κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Έχοντας παρουσία και στη Formula 1, η Dome έχει κατασκευάσει και πολυάριθμα αγωνιστικά οχήματα, με πιο διάσημο το Dome Zero, ένα σπορ αυτοκίνητο που παρουσίασε το 1978 στο Σαλόνι της Γενεύης.

Ενώ το Dome Zero δεν κατάφερε να γίνει ευρέως διαθέσιμο λόγω κανονιστικών θεμάτων, πέρασε στην ιστορία ως ένα μοναδικό παράδειγμα της καινοτομίας και της δημιουργικής έκφρασης στους τομείς του σπορ αυτοκινήτου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ