Τα SUV και τα crossover έχουν εδραιωθεί ως δημοφιλή μοντέλα παγκοσμίως, και το 2025 αναμένονται τρία νέα μοντέλα που θα προκαλέσουν ενθουσιασμό.
Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν κάποια λύση σε αυτή τη κατηγορία, και είναι αλήθεια ότι η αγορά είναι γεμάτη με ενδιαφέροντα μοντέλα. Παρόλο που πολλά εξ αυτών παρουσιάζουν ομοιότητες, υπάρχουν κάποιες καινοτόμες προτάσεις στον ορίζοντα. Ας δούμε τρία νέα μοντέλα που θα σας αφήσουν άφωνους!
Η μικρή Mercedes-Benz G-Class
Αρχίζουμε με τη νέα G-Class της Mercedes, η οποία θα βασίζεται στο EQG concept, παρουσιασμένο το 2021 στην έκθεση Auto China στο Πεκίνο. Αυτό το μοντέλο θα έχει μήκος 4,49 μέτρα και θα κατασκευαστεί πάνω σε μια νέα αρχιτεκτονική MMA (Mercedes Modular Architecture) – την ίδια που χρησιμοποιείται και στην ηλεκτρική CLA, προσφέροντας κοινά μηχανικά μέρη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μίνι G-Class (γνωστή και ως Little G) θα έχει δυνατότητα φόρτισης 800 volt και αυτονομία μεταξύ 480 και 500 χιλιομέτρων. Θα προσφέρει τετρακίνηση και δυνατότητες εκτός δρόμου, αν και δεν θα έχει τον off-road χαρακτήρα της μεγαλύτερης αδερφής της. Παράλληλα, παρά τις αρχικές προθέσεις της Mercedes για αποκλειστικά ηλεκτρικές εκδόσεις, δεν αποκλείεται να δούμε και υβριδικές επιλογές στο μέλλον.
Η μεταμόρφωση του Nissan Leaf
Ξεχάστε το Leaf όπως το γνωρίζατε – η Nissan κάνει μια εντυπωσιακή στροφή και η επόμενη γενιά του θα εισέλθει στην κατηγορία SUV! Η επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου αναμένεται πριν το τέλος του 2025 και είναι προπομπός του Chill-out Concept που είχαμε δει το 2021.
Η νέα γενιά του Leaf θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV, κοινή σε πολλά μοντέλα της Συμμαχίας Renault-Nissan. Θα διαθέτει μπαταρίες με χωρητικότητα 63 ή 87 kWh, προσφέροντας βελτιωμένη αυτονομία που μπορεί να αγγίξει τα 500 χιλιόμετρα.
Η επανάσταση της Toyota με το μικρό Land Cruiser
Η Toyota δεν θα μείνει πίσω, καθώς και αυτή ετοιμάζει μια μίνι εκδοχή του εμβληματικού της off-road μοντέλου, πιθανώς ονομαζόμενη FJ Cruiser. Το νέο SUV θα έχει εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, συμπαγείς διαστάσεις και δυναμική σχεδίαση. Το μοντέλο αυτό θα είναι η διάδοχος κατάσταση του FJ Cruiser που ήταν στην παραγωγή από το 2006 έως το 2022, χωρίς να κυκλοφορεί στην Ευρώπη.
Η νέα Toyota θα χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας IMV, που ισχύει και για τα μοντέλα Hilux και Fortuner. Είναι ακόμα ασαφές εάν θα υπάρξουν υβριδικές εκδόσεις ή αν η Toyota θα εστιάσει αποκλειστικά σε ηλεκτρικές λύσεις. Όμως, φαίνεται ότι η πλατφόρμα προσφέρει πολλές δυνατότητες και ευελιξία για διαφορετικές εκδόσεις.