Η πρόταση του Σ.Α.Τ.Α. για ελεύθερη κίνηση ταξί στις λεωφορειολωρίδες
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.) επαναφέρει τη σημασία της νομιμοποίησης της χρήσης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, εν μέσω μιας κρίσιμης συζήτησης σχετικά με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Ο Σ.Α.Τ.Α. συνεργάζεται με ειδικούς, όπως ο Κίμωνας Λογοθέτης, Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας, και η Ευαγγελία Βαρελά, Δικηγόρος Αθηνών, για να προτείνει νέες ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν τη διέλευση των ταξί στις αποκλειστικές λωρίδες για δημόσια συγκοινωνία. Η πρόταση στοχεύει στην αύξηση της αποδοτικότητας των οδικών δικτύων και της βιώσιμης αστικής μετακίνησης.
Ανακοίνωση του Σ.Α.Τ.Α.
Κατά τη διάρκεια της Δημόσιας διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τίτλο «ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ», η Σ.Α.Τ.Α. προτείνει την τροποποίηση της διάταξης άρθρου 52 παρ. 6 του ΚΟΚ, ώστε να επιτραπεί η κίνηση των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες χωρίς περιορισμούς.
Η υφιστάμενη νομοθεσία περιορίζει τη κίνηση στα ταξί, γεγονός που περιορίζει τη δυνατότητα τους να συμβάλλουν στη βιωσιμότητα των οδικών κυκλοφοριών. Η πρόταση του Σ.Α.Τ.Α. φιλοδοξεί να ξεπεράσει αυτά τα εμπόδια και να προάγει την αποτελεσματική χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών.
Προτάσεις τροποποίησης από τον Σ.Α.Τ.Α.
Η πρόταση περιλαμβάνει την αφαίρεση του όρου “μαζικής” από τις διατάξεις περί δημόσιας συγκοινωνίας για να επιτραπεί η κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Με αυτόν τον τρόπο, τα ταξί θα υπόκεινται στη διοικητική εποπτεία των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών.
Η νέα διάταξη θα προσδιορίζει τις κατηγορίες οχημάτων που επιτρέπεται να κινούνται στις λεωφορειολωρίδες, περιλαμβάνοντας:
- Δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία και τρόλεϊ)
- Ιδιωτικά μέσα μαζικής μεταφοράς
- Δικύκλω
- Οχήματα έκτακτης ανάγκης
- Ταξί
Σημαντικά δεδομένα που δικαιολογούν την πρόταση
Σύμφωνα με αναφορές από τον ΟΑΣΑ, μόνο το 8,33% των οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες είναι λεωφορεία. Η πρόταση προσβλέπει να ενισχύσει την αποδοτικότητα της κίνησης, ενισχύοντας τη νυχτερινή και ημερήσια χρήση ταξί, με τα παρακάτω αναμενόμενα οφέλη:
- Αύξηση της ταχύτητας των αστικών λεωφορείων.
- Βελτίωση της ελκυστικότητας των υπηρεσιών ταξί.
- Μείωση τροχαίων ατυχημάτων.
- Αποσυμφόρηση των κανονικών λωρίδων κυκλοφορίας.
Συμπέρασμα
Η υιοθέτηση της προτεινόμενης τροποποίησης μπορεί να συμβάλει στη γενικότερη βελτίωση της κυκλοφοριακής κατάστασης στην Αττική, ενισχύοντας τη δημόσια ασφάλεια και την αποδοτικότητα του δημόσιου συγκοινωνιακού συστήματος.