Από την εποχή που οι Κινέζοι θεωρούνταν αντίγραφοι των Ευρωπαίων στην αυτοκινητοβιομηχανία, φτάσαμε στην κατάσταση που οι Ευρωπαίοι προσπαθούν να προλάβουν τους Κινέζους που καινοτομούν.
Ένα εντυπωσιακό παράδειγμα αυτής της εξέλιξης είναι η BYD, η οποία έχει μετατραπεί σε έναν κολοσσό της αυτοκίνησης, επεκτείνοντας την παρουσία της και σε ευρωπαϊκές αγορές, προσφέροντας μοντέλα που καλύπτουν κάθε γούστο. Το Seal, για παράδειγμα, είναι ένα σπορ sedan που σίγουρα θα κάνει οποιοδήποτε οδηγό να ενθουσιαστεί μόλις καθίσει πίσω από το τιμόνι του.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η BYD διαθέτει και την υπομάρκα Denza, η οποία εισέρχεται δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά, με το Z9 GT να είναι ένα από τα μοντέλα που σίγουρα θα προσελκύσουν την προσοχή.
Η Denza, που ξεκίνησε ως κοινοπραξία με τη Daimler το 2010, έχει ήδη αρχίσει να λανσάρει νέα μοντέλα. Πλέον, μετά τη μείωση της συμμετοχής της Daimler, η BYD προχωράει με τη Denza, φέρνοντας στην αγορά σπορ μοντέλα όπως το shooting brake Z9 GT που ξεχωρίζει.
Στην Κίνα, το Z9 GT διατίθεται με επιλογές βενζίνης από plug-in hybrid μέχρι πλήρως ηλεκtric, με ιπποδυνάμεις που φτάνουν σε πρωτοφανή επίπεδα. Με μήκος 5.19 μέτρα και έναν σχεδιασμό που ισορροπεί έξυπνα μεταξύ wagon και shooting brake, αυτό το μοντέλο έχει εξαρχής στόχο να αμφισβητήσει άλλες premium κατασκευές όπως οι Porsche Panamera και Taycan.
Η τιμή εκκίνησης του Denza Z9 GT στην Κίνα είναι λίγο πάνω από 42,500 €, και αν και η τιμή στην Ευρώπη θα είναι υψηλότερη, αναμένεται να μειώσει την πίεση στους ανταγωνιστές της κλάσης του.
Το σχεδιαστικό επιτελείο, με επικεφαλής τον διάσημο Wolfgang Egger, έχει επιτελέσει σημαντική δουλειά στην αεροδυναμική σχεδίαση του Z9 GT, με αναδυόμενες χειρολαβές και κάμερες αντί παραδοσιακών καθρεφτών που ενισχύουν την αεροδυναμική του απόδοση.
Το εσωτερικό του Z9 GT είναι εντυπωσιακό, με πέντε οθόνες που προσφέρουν μια προηγμένη εμπειρία στον οδηγό και τους επιβάτες. Αυτές περιλαμβάνουν ισχυρές οθόνες για παρακολούθηση της κυκλοφορίας, infotainment και ακόμα και επιλογές ψυχαγωγίας για τον συνοδηγό καθώς διανύει την απόσταση.
Το Denza Z9 GT προσφέρεται με δύο επιλογές κινητήρων στην Κίνα: plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική. Η υβριδική έκδοση διαθέτει το υβριδικό σύστημα DM πέμπτης γενιάς, με 2.0 λίτρα βενζίνη και συνολική ισχύ που φτάνει τους 870 ίππους.
Από την άλλη πλευρά, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Z9 GT ενσωματώνει τρεις ηλεκτροκινητήρες που συνολικά παρέχουν 965 ίππους. Αυτή η έκδοση μπορεί να επιταχύνει από το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα, προσφέροντας μια εντυπωσιακή αυτονομία 630 χιλιομέτρων χάρη στις προηγμένες μπαταρίες 100 kWh.