Η ανεπαρκής εφαρμογή του νόμου έχει δημιουργήσει οικονομικές προστατευτικές συνθήκες σε πολλά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων – Αναζητείται διεθνής ενίσχυση – 2,8 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων αποφεύγουν τον έλεγχο.
Παραμένουν αμετάβλητα τα κρατικά έσοδα και το 2024 σύμφωνα με όσα αναφέρονται στον Προϋπολογισμό που κατατέθηκε στη Βουλή, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των ιδιοκτητών ΚΤΕΟ, οι οποίοι εδώ και πολλά χρόνια αναμένουν την πιστοποίηση των στοιχείων για να επιτραπεί επιτέλους η εφαρμογή της νομοθεσίας ακόμη και μετά από 10 χρόνια!
Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό του 2024, τα έσοδα από το Ειδικό Τέλος διενέργειας Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων αναμένεται να φτάσουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ το 2024 (κωδικός 1140103), όπως είχαν προβλεφθεί και για το 2023.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα λειτουργούν 230 ιδιωτικά ΚΤΕΟ με πάνω από 3.500 εργαζομένους και 28 Δημόσια ΚΤΕΟ με περίπου 350 υπαλλήλους.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος, κ. Κωνσταντίνος Βήκας, επεσήμανε στο Carandmotor.gr ότι: «Δυστυχώς, όπως διαπιστώνεται, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξακολουθεί να δείχνει ανίκανοτητα να εφαρμόσει το νόμο σχετικά με την αντιμετώπιση της αποφυγής 2,8 εκατ. ιδιοκτητών οχημάτων, οι οποίοι δεν έχουν υποβληθεί στο ΚΤΕΟ από το 2007.
Από το 2015 έχει εγκριθεί νόμος που προβλέπει την ηλεκτρονική σύγκρουση των βάσεων δεδομένων κυκλοφορούντων οχημάτων και ελέγχων ΚΤΕΟ με στόχο την άμεση ενημέρωση των αμελών οδηγών και την επιβολή κυρώσεων. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα το Υπουργείο δεν μπορεί να ανακοινώσει πότε θα εφαρμοστεί ο νόμος, παρέχοντας μόνο αόριστες διαβεβαιώσεις χωρίς επιβεβαίωση.
Ο τεχνικός έλεγχος ΚΤΕΟ είναι υποχρεωτικός σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για όλα τα κράτη μέλη. Αυτό καθιστά την χώρα μας ευάλωτη σε σχέση με τα άλλα μέλη της ΕΕ και εκτίθεται σε ευρωπαϊκές κυρώσεις λόγω μη συμμόρφωσης.
Αυτή η κατάσταση έχει δημιουργήσει επιπλέον σοβαρά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα για τη χώρα μας, προκαλώντας πολιτική ευθύνη. Εξαιτίας αυτής της λανθασμένης αντίδρασης, η πολιτεία δημιουργεί τον κίνδυνο για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον, θέτοντας σε κίνδυνο την δημόσια ασφάλεια και υγεία. Επιπλέον, επιβραβεύει τους επικίνδυνους οδηγούς, ενώ παράλληλα εξαπατά τους συνειδητούς και νόμιμους οδηγούς. Επιπλέον, οδηγεί τις 230 επιχειρήσεις ΚΤΕΟ, που επένδυσαν πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ και δημιούργησαν πάνω από 3.500 θέσεις εργασίας, σε θέματα επιβίωσης.
Τέλος, ενώ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει να μην εφαρμόζει τον νόμο ΚΤΕΟ, η χώρα χάνει σημαντικά έσοδα, περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ λόγω μη είσπραξης ΦΠΑ, τελών ελέγχων και παραβόλων ΚΤΕΟ. Αυτά τα έσοδα χάνονται οριστικά και δεν θα είναι δυνατό να ανακτηθούν αναδρομικά. Επίσης, είναι πιθανό να υπάρξουν περιπτώσεις απολύσεων στον κλάδο, καθώς ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού βρίσκεται άνεργο.
Ελπίζουμε ότι ο κίνδυνος για την οδική ασφάλεια θα εξαφανιστεί σύντομα, χωρίς να χρειαστεί προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την εφαρμογή αυτονόητων μέτρων, όπως συμβαίνει στα άλλα κράτη μέλη.
Στελέχη από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δηλώνουν ότι η κατάσταση έχει φτάσει σε ένα σημείο και πως πρόκειται να λάβουν ακραία μέτρα για να προστατέψουν τις επιχειρήσεις τους και τους εργαζόμενούς τους. Όπως δήλωσαν: «Έχουμε έναν νόμο που ισχύει από το 2014 και δεν εφαρμόζεται, με αποτέλεσμα να μην περνούν από ΚΤΕΟ πάνω από 1,5 εκατομμύρια οχήματα. Οι επιχειρηματίες του κλάδου λαμβάνουν κάθε χρόνο διαβεβαιώσεις ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί, θα διενεργηΤα παραπάνω αφορούν τη δημοσίευση του Προϋπολογισμού του 2024 και την πιθανότητα μη εφαρμογής του νόμου για τους Τεχνικούς Ελέγχους Οχημάτων, λόγω του αμετάβλητου κρατικού εισοδήματος από αυτούς. Ένα άλλο πρόβλημα αφορά τη μείωση των οχημάτων που υπόκεινται σε τεχνικό έλεγχο, λόγω της ατιμωρησίας και της απόκλισης από τον νόμο. Είναι σημαντικό να ληφθούν μέτρα για να επιβάλλονται κυρώσεις και να διατηρηθεί η ασφάλεια στους δρόμους, προκειμένου να προστατευθεί ο κλάδος της οικονομίας και οι εργαζόμενοι. Το άρθρο συνοδεύεται από μια εικόνα σχετική με τα ΚΤΕΟ.