Απεργία στο Χόλιγουντ: Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ στούντιο και σεναριογράφων

Απεργία στο Χόλιγουντ: Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ στούντιο και σεναριογράφων

Σήμερα, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των στούντιο και των σεναριογράφων του Χόλιγουντ, σύμφωνα με ανακοίνωση που έγινε από το σωματείο τους. Υπάρχουν προόδοι που δείχνουν ότι υπάρχει διάθεση να βρεθεί λύση και να τερματιστεί η απεργία που κρατά εδώ και σχεδόν πέντε μήνες τον χώρο του θεάματος σε αδράνεια.

Οι διαπραγματευτές από τις δύο πλευρές «θα συναντηθούν ξανά σήμερα», σύμφωνα με το μήνυμα που απέστειλε το WGA χθες το βράδυ στα 11.500 μέλη της βιομηχανίας που εκπροσωπεί. Το σωματείο προσθέτει πως θα συνεχίσει να εργάζεται για να επιτύχει μια συμφωνία που θα είναι δίκαιη για τους σεναριογράφους.

Τα στούντιο και το WGA ξεκίνησαν πάλι τις συνομιλίες τους την Τετάρτη για την κατανομή των εσόδων από το streaming και για τη ρύθμιση της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης, μετά από σχεδόν έναν μήνα απόλυτης σιωπής. Αυτός ο νέος γύρος διαπραγματεύσεων δημιουργεί πολλές ελπίδες στους παρατηρητές της βιομηχανίας, καθώς έχουν υπάρξει ενδείξεις προόδου στις συνομιλίες.

Για τρεις μέρες, εκπρόσωποι των Disney (Μπομπ Άιγκερ), Netflix (Τεντ Σαράντος), Warner Bros (Ντέιβιντ Ζάσλαβ) και NBCUniversal (Ντόνα Λάνγκλεϊ) βρίσκονται όλοι μαζί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με ειδικά μέσα ενημέρωσης για τη βιομηχανία του θεάματος.

Μια άλλη ενθαρρυντική ένδειξη είναι ότι το WGA και η Ένωση Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (AMPTP), που εκπροσωπούν την εργοδοσία, ανακοίνωσαν ότι παρατείνουν τις διαπραγματεύσεις τους, μια κίνηση που δείχνει ότι το χάσμα μειώνεται τουλάχιστον ανάμεσα στις δύο πλευρές, μετά από 144 ημέρες απεργίας που παρέλυσαν σχεδόν εξ ολοκλήρου τη βιομηχανία.

Από τα μέσα Ιουλίου, οι ηθοποιοί έχουν κηρύξει επίσης απεργία, με αποτέλεσμα να παρακωλύεται η παραγωγή της πλειονότητας των ταινιών και των τηλεοπτικών σειρών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, η εκδοτική εταιρεία Financial Times δημοσίευσε μια έρευνα του Milken Institute, η οποία εκτιμούσε το κόστος της διπλής απεργίας, πράγμα που δεν συνέβη από το 1960, στα 5 δισ. δολάρια για την οικονομία της Καλιφόρνια.

Οι απαιτήσεις των σεναριογράφων και των ηθοποιών είναι παρόμοιες.

Η κατανομή των εσόδων από τις υπηρεσίες streaming συνεχίζει να είναι η βασική αιτία της σύγκρουσης: απαιτούν να λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσά όταν μια από τις ταινίες ή τις σειρές τους γίνεται επιτυχημένη σε μια πλατφόρμα αντί να παίρνουν μία μικρή πληρωμή εκ των προτέρων, η οποία συνήθως είναι χαμηλή, ανεξάρτητα από τη δημοφιλία που έχει η ταινία ή η σειρά που συμμετέχουν.

Και οι δύο κλάδοι του χώρου ζητούν επίσης διασφαλίσεις για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης: οι ηθοποιοί φοβούνται ότι η εικόνα ή η φωνή τους μπορεί να κλωνοποιηθεί, ενώ οι σεναριογράφοι ανησυχούν για τη δυνατότητα χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στη συγγραφή σεναρίων και για το ενδεχόμενο να πληρώνονται λιγότερο ή να χρησιμοποιούνται τα έργα τους στην εκπαίδευση ρομπότ.

Ακόμη κι αν υπάρξει συμφωνία μεταξύ των στούντιο και των σεναριογράφων, οι ηθοποιοί συνεχίζουν την απεργία τους. Το σωματείο τους, το SAG-AFTRA, δεν έχει επαφές με την εργοδοσία από τα μέσα Ιουλίου. Ωστόσο, σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης που ασχολούνται με τον χώρο, η επίτευξη συμβιβασμού με τους σεναριογράφους θα ανοίξει τον δρόμο για το τέλος και της απεργίας των ηθοποιών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ