Υποχρεωτική Απόσυρση για Παλιά Diesel: Η Ριζική Αλλαγή

Υποχρεωτική Απόσυρση για Παλιά Diesel: Η Ριζική Αλλαγή

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει μέτρα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αναγκαστική απόσυρση εκατομμυρίων οχημάτων, ειδικά των παλαιότερων ντίζελ.

Εκατομμύρια οχήματα στο στόχαστρο της ΕΕ: Αναγκαστικός παροπλισμός για ρυπογόνα ντίζελ;

Ένα νέο σχέδιο βρίσκεται στο τραπέζι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Η πρόταση, που προέρχεται από τους Επιτρόπους Μεταφορών και Περιβάλλοντος, βάζει στο μικροσκόπιο τα οχήματα, κυρίως τα πετρελαιοκίνητα, άνω των 10 ετών. Σύμφωνα με τις Βρυξέλλες, τα παλαιότερα αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης βλαβών, συμβάλλοντας έτσι σε αυξημένο κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων.

Το πιο αμφιλεγόμενο σημείο της πρότασης αφορά τα ντιζελοκίνητα οχήματα που δεν διαθέτουν φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF). Πολλοί ιδιοκτήτες προχωρούν στην αφαίρεση του DPF για λόγους απόδοσης ή αποφυγής του υψηλού κόστους αντικατάστασης (που κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 4.000 ευρώ). Δυστυχώς, οι υπάρχοντες τεχνικοί έλεγχοι σε πολλά κράτη μέλη δεν διαθέτουν την απαραίτητη τεχνολογία για να διαπιστώσουν με ακρίβεια την παρουσία ή την απουσία του DPF, καθώς δεν μπορούν να μετρήσουν τα μικροσωματίδια.

Πιο αυστηρά ΚΤΕΟ και ο κίνδυνος παροπλισμού

Η πρόταση της ΕΕ προβλέπει συχνότερους και πιο διεξοδικούς ελέγχους στα ΚΤΕΟ. Εάν η πρόταση τεθεί σε ισχύ, εκτιμάται ότι εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα κινδυνεύσουν με άμεσο αποκλεισμό. Η Κομισιόν προτείνει ετήσιο έλεγχο ΚΤΕΟ για τα αυτοκίνητα που έχουν ξεπεράσει την 10ετία, σε αντίθεση με το ισχύον καθεστώς που προβλέπει έλεγχο κάθε δύο χρόνια.

εκπομπές ρύπων

Ακόμη και με την τοποθέτηση νέου φίλτρου DPF, πολλά παλαιότερα μοντέλα θα δυσκολευτούν να εκπληρώσουν τα νέα, αυστηρότερα όρια εκπομπών. Για πολλούς ιδιοκτήτες, η μόνη ρεαλιστική επιλογή θα είναι η απόσυρση του οχήματος.

Αυτό το μέτρο, εάν υιοθετηθεί, θα έχει σημαντικές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, ιδιαίτερα για τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα, τα οποία στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν παλαιότερα οχήματα λόγω οικονομικών δυσχερειών. Η πρόταση βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της εξέτασης και για να γίνει νόμος, θα πρέπει να λάβει την έγκριση τόσο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου όσο και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η προοπτική ψήφισης του μέτρου προκαλεί ήδη ανησυχία σε όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να προβούν στην αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ