Νέες μπαταρίες ιόντων νατρίου από την CATL: Τι αλλάζει

Νέες μπαταρίες ιόντων νατρίου από την CATL: Τι αλλάζει

Οι κινεζικές εταιρείες μπαταριών φέρνουν την επανάσταση στο χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων με εξαιρετικά γρήγορες φορτίσεις.

Η επανάσταση της ταχύτητας φόρτισης από την Κίνα

Σε έναν κόσμο που στρέφεται ολοταχώς στην ηλεκτροκίνηση, η ταχύτητα φόρτισης των μπαταριών αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα για τους καταναλωτές. Ευτυχώς, οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και μάλιστα προέρχονται κυρίως από την Κίνα.

Πρόσφατα, η BYD παρουσίασε μια καινοτόμο τεχνολογία που επιτρέπει τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε περίπου 5 λεπτά. Λίγο αργότερα, στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης, η CATL, ένας άλλος γίγαντας στην παραγωγή μπαταριών, ανακοίνωσε την δεύτερη γενιά της μπαταρίας Shenxing, ισχυριζόμενη ότι μπορεί να προσφέρει 520 χιλιόμετρα αυτονομίας με μόλις 5 λεπτά φόρτιση. Αντίστοιχα, η BYD με τη δική της τεχνολογία υπόσχεται 400 χιλιόμετρα αυτονομίας με τη χρήση ταχυφορτιστή επιπέδου 3.

Τέλος οι δικαιολογίες για την καθυστέρηση

Είτε πρόκειται για μπαταρίες της BYD είτε της CATL, το σημαντικό είναι ότι το πρόβλημα της χρονικής διάρκειας του ανεφοδιασμού ενέργειας “λύνεται”. Πολύ σύντομα, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος θα είναι ταχύτερη από το γέμισμα καυσίμου σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει ότι οι όποιες δικαιολογίες για την καθυστέρηση στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης παύουν να ισχύουν.

Όπως δήλωσε ο προϊστάμενος τεχνολογίας της CATL, Gao Huan, φέτος περισσότερα από 67 νέα EVs θα εξοπλιστούν με την μπαταρία Shenxing. Αν και δεν έχει διευκρινιστεί αν πρόκειται για την πρώτη ή τη δεύτερη γενιά, η ανακοίνωση δείχνει την ευρεία αποδοχή της τεχνολογίας. Ο κ. Huan ανέφερε επίσης ότι αυτή τη στιγμή περισσότερα από 18 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, σε πάνω από 66 χώρες, χρησιμοποιούν μπαταρίες της CATL.

Οι Κινέζοι στην ηγεσία της ηλεκτροκίνησης

Στην Κίνα, η έντονη δραστηριότητα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης προκαλεί ερωτήματα και για άλλες εταιρείες, όπως η Xiaomi και η Huawei, που από κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων έχουν εισέλθει δυναμικά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Θεωρείται ότι και αυτές οι εταιρείες έχουν τεράστιες προοπτικές για ανάλογες εξελίξεις. Κάποιοι μάλιστα πιστεύουν πως η CATL θα μπορούσε άνετα να κατασκευάσει και δικό της αυτοκίνητο. Το συμπέρασμα είναι αδιαμφισβήτητο: οι Κινέζοι έχουν πάρει τα ηνία στην ηλεκτροκίνησης, αφήνοντας Ευρωπαίους και Αμερικάνους σε πίσω θέσεις.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ