Renault: Νέο Πλήρως Υβριδικό Σύστημα Κίνησης

Renault: Νέο Πλήρως Υβριδικό Σύστημα Κίνησης

Η υβριδική τεχνολογία παραμένει στη στρατηγική της Renault, προσφέροντας λύσεις για χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές.

Renault: Νέο Yβριδικό Σύστημα E-Tech 160 hp

Σε μια εποχή όπου τα υβριδικά αυτοκίνητα διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών, η Renault ενισχύει την παρουσία της στον τομέα αυτό. Η γαλλική εταιρεία βρίσκεται ήδη στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη όσον αφορά τις πωλήσεις υβριδικών οχημάτων, με 750.000 πλήρη υβριδικά οχήματα να έχουν πωληθεί τα τελευταία πέντε χρόνια.

Συνεχίζοντας αυτήν την πορεία επιτυχίας, η Renault παρουσιάζει το νέο πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech 160 hp. Αυτό το σύστημα υπόσχεται αυξημένη ισχύ σε συνδυασμό με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, προσφέροντας διπλό όφελος στον οδηγό.

Εξέλιξη με Τεχνολογία F1

Το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης E-Tech ενσωματώθηκε για πρώτη φορά στα μοντέλα της Renault το 2021. Η τεχνολογία αυτή βασίζεται σε πάνω από 150 πατέντες και αξιοποιεί την πλούσια εμπειρία της Renault από τη συμμετοχή της στη Formula 1, ειδικά στους τομείς της ανάκτησης και αναγέννησης ενέργειας. Η αποδοτικότητα του συστήματος έχει ήδη αποδειχθεί σε δημοφιλή μοντέλα όπως το Clio και το Rafale.

Η νέα γενιά του συστήματος E-Tech 160 hp διατηρεί την βασική υβριδική αρχιτεκτονική, συνδυάζοντας:

  • Δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (έναν κύριο ηλεκτροκινητήρα 36 kW και έναν ηλεκτροκινητήρα εκκίνησης υψηλής τάσης HSG 15 kW).
  • Έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων απόδοσης 80 kW ή 109 ίππων (από 69 kW και 94 hp στην προηγούμενη γενιά).
  • Ένα έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.
  • Μία μπαταρία χωρητικότητας 1,4 kWh.

Βελτιωμένη Απόδοση και Κατανάλωση

Μια σημαντική αναβάθμιση είναι η αντικατάσταση του έμμεσου ψεκασμού με άμεσο ψεκασμό στον βενζινοκινητήρα. Αυτό επιτρέπει πιο ακριβή ψεκασμό καυσίμου, με αποτέλεσμα καλύτερη καύση, βελτιωμένη απόδοση του κινητήρα, μειωμένες εκπομπές ρύπων και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 98 g/km στο Symbioz και 99 g/km στο Captur, τα δύο μοντέλα που θα εξοπλιστούν άμεσα με το νέο σύστημα.

Η ροπή του θερμικού κινητήρα έχει αυξηθεί κατά 25% (172 Nm), με τη μέγιστη ροπή να είναι διαθέσιμη σε χαμηλότερες στροφές (περίπου 2.000 σ.α.λ.). Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερες επιδόσεις και αμεσότερη απόκριση, ειδικά κατά την επιτάχυνση.

  • Το Captur επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα (από 10,6 δευτερόλεπτα).
  • Το Symbioz επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτερόλεπτα (από 10,6 δευτερόλεπτα).

Η μπαταρία του συστήματος έχει επίσης αυξηθεί σε χωρητικότητα (1,4 kWh έναντι 1,2 kWh), προσφέροντας αυξημένη αυτονομία στην ηλεκτρική λειτουργία και βελτιστοποιημένη κατανάλωση. Στα μοντέλα Captur και Symbioz, η κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται σε μόλις 4,3 λίτρα/100 χλμ. (από 4,7 λίτρα στην προηγούμενη έκδοση), επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση καυσίμου έως και 40%.

Επιπλέον, η ικανότητα ρυμούλκησης έχει αυξηθεί από 750 kg σε 1.000 kg, προσφέροντας μεγαλύτερη πρακτικότητα.

Symbioz: Επιλογή και Mild Hybrid Συστήματος

Ειδικά για το μοντέλο Symbioz, διατίθεται και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης E-Tech 140 hp. Αυτό περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο 1300άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, συνδυασμένο με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Υποστηρίζεται από μίζα-εναλλάκτη και μπαταρία ιόντων λιθίου 12V.

Με αυτήν την επιλογή, το Symbioz προσφέρει μέγιστη ροπή 260 Nm μεταξύ 1.750 και 3.500 σ.α.λ., με συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 134 g/km.

Οι παραγγελίες για τα ανανεωμένα μοντέλα έχουν ήδη ανοίξει, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στις αρχές Ιουλίου 2025.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ