Κομισιόν: Νέα μέτρα για τον εντοπισμό γυρισμένων χιλιομέτρων σε μεταχειρισμένα ΙΧ

Κομισιόν: Νέα μέτρα για τον εντοπισμό γυρισμένων χιλιομέτρων σε μεταχειρισμένα ΙΧ

Τέλος στο “γύρισμα” των πλέον των εκατομμυρίων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που διακινούνται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Νέα ρύθμιση της Κομισιόν για τα μεταχειρισμένα οχήματα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει μια <συνολική αναθεώρηση για την οδική ασφάλεια και την ταξινόμηση οχημάτων στην ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτό, επιδιώκεται η αντιμετώπιση της απάτης με τους μετρητές διανυθέντων χιλιομέτρων (χιλιόμετρα αυτοκινήτων).

Η πρόταση αφορά ειδικότερα την καταγραφή ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων (χιλιόμετρα οχήματος) σε εθνικές βάσεις δεδομένων. Αυτή η καταγραφή θα επιτρέπει τη διασυνοριακή ανταλλαγή ιστορικού των οδομετρητών, μειώνοντας σημαντικά την πιθανότητα απάτης (γύρισμα χιλιομέτρων) σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά.

Οι νέοι κανόνες θα λαμβάνουν επίσης υπόψη τα ηλεκτρικά οχήματα και τις αναδυόμενες τεχνολογίες. Περιλαμβάνουν:

  • Ενισχυμένες <περιοδικές τεχνικές επιθεωρήσεις για ηλεκτρικά οχήματα και συστήματα υποστήριξης οδηγού.
  • Ετήσιες επιθεωρήσεις για παλαιότερα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά (άνω των δέκα ετών).
  • Προηγμένες <μεθόδους δοκιμών εκπομπών για τον εντοπισμό οχημάτων υψηλής εκπομπής και τη μείωση της ρύπανσης από λεπτά σωματίδια.

Επιπλέον, προτείνεται:

  • Η θέσπιση ψηφιακών πιστοποιητικών για την ταξινόμηση και τους <περιοδικούς ελέγχους (digital certificates).
  • Η απλοποίηση της διασυνοριακής κοινοχρησίας δεδομένων.
  • Η προστασία από απάτες, όπως η παραποίηση των μετρητών διανυθέντων χιλιομέτρων.

Οι προτεινόμενες αλλαγές εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στην ασφάλεια των οδικών μεταφορών, αποτρέποντας ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.

Αντιμετώπιση Προκλήσεων σε Ασφάλεια και Περιβάλλον

Η πρόταση αυτή έρχεται ως απάντηση στις προκλήσεις που θέτουν τα μη ασφαλή, γηράσκοντα οχήματα, την συμβολή τους σε ατυχήματα και τραυματισμούς. Οι ισχύοντες κανόνες, που ανανεώθηκαν τελευταία φορά το 2014, δεν είναι επαρκείς για να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες συνθήκες και τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Ειδικά τα ιδιαίτερα ρυπογόνα και θορυβώδη οχήματα, ενώ είναι σχετικά λίγα σε αριθμό, ευθύνονται για δυσανάλογο ποσοστό επιβλαβών εκπομπών και ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα είναι η απάτη με τους οδομετρητές (οπισθοδρόμηση οδομετρητών), η οποία αυξάνεται με τον γηράσκοντα στόλο οχημάτων. Η καταπολέμηση αυτής της απάτης απαιτεί επικαιροποιημένους κανόνες και αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας για διασυνοριακή συνεργασία.

Συγκεκριμένες Προτάσεις Μέτρων

Οι βασικές προτάσεις της Κομισιόν περιλαμβάνουν:

  • Προσαρμογή δοκιμών: Νέες δοκιμές για ηλεκτρικά οχήματα και ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας.
  • Νέες δοκιμές εκπομπών: Ανίχνευση οχημάτων υψηλής εκπομπής (όπως παραποιημένα) με προηγμένες μεθόδους.
  • Καταπολέμηση απάτης: Καταγραφή και διασυνοριακή ανταλλαγή ιστορικού των μετρητών διανυθέντων χιλιομέτρων.
  • Ετήσιες επιθεωρήσεις: Για αυτοκίνητα και φορτηγά άνω των 10 ετών.
  • Ψηφιοποίηση: Έκδοση ηλεκτρονικών πιστοποιητικών ταξινόμησης και ελέγχων.
  • Αμοιβαία αναγνώριση πιστοποιητικών: Διασυνοριακή αναγνώριση πιστοποιητικών τεχνικού ελέγχου για έξι μήνες.
  • Βελτιωμένη διακυβέρνηση δεδομένων: Εξορθολογισμένη πρόσβαση στα τεχνικά δεδομένα για test centers.

Η Πορεία προς την Υλοποίηση

Οι προτάλεις θα συζητηθούν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Μετά τη συμφωνία, η Επιτροπή θα εκδώσει τις απαραίτητες εκτελεστικές πράξεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων. Αυτή <νομοθετική διαδικασία έχει ως στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία των καταναλωτών στην ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ