Αυτοκίνητο έχασε 650 ίππους μετά από update που αποσύρθηκε

Αυτοκίνητο έχασε 650 ίππους μετά από update που αποσύρθηκε

Όταν η μέγιστη ιπποδύναμη κλειδώνει πίσω από έναν αλγόριθμο…

Xiaomi SU7 Ultra: Από τους 1.548 στους 888 ίππους και πάλι πίσω!

Ο κινεζικός κολοσσός Xiaomi βρέθηκε στο επίκεντρο έντονης κριτικής, μετά από μια αναβάθμιση λογισμικού για το ηλεκτρικό του υπεραυτοκίνητο SU7 Ultra. Συγκεκριμένα, η ενημέρωση περιόριζε δραστικά την ισχύ του οχήματος, προκαλώντας την οργή των κατόχων του.

Περιορισμός Ισχύος και Αντίδραση Καταναλωτών

Το update 1.7.0 είχε ως αποτέλεσμα η απόδοση του Xiaomi SU7 Ultra να πέσει από τους εντυπωσιακούς 1.548 ίππους στους 888 hp. Η πλήρης ισχύς ήταν προσβάσιμη μόνο μέσω ενός ειδικού “Qualifying Mode”, το οποίο απαιτούσε από τον οδηγό να αποδείξει την ικανότητά του σε πιστοποιημένη πίστα, επιτυγχάνοντας συγκεκριμένο χρόνο γύρου.

Αυτή η αλλαγή εξόργισε τους αγοραστές του SU7 Ultra, του κορυφαίου μοντέλου της Xiaomi με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Το αυτοκίνητο έγινε γνωστό για την εκρηκτική του επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 1,89 δευτερόλεπτα και την ανταγωνιστική του τιμή σε σχέση με μοντέλα όπως η Porsche Taycan Turbo GT.

Πέρα από τον περιορισμό στην ιπποδύναμη, η αναβάθμιση περιλάμβανε και έναν χρονικό περιορισμό 60 δευτερολέπτων για την ενεργοποίηση του launch control. Αυτό ουσιαστικά αχρήστευε την δυνατότητα άμεσης εκκίνησης σε καθημερινές συνθήκες.

Δικαιολογία Ασφάλειας και Αναδίπλωση

Η Xiaomi επιχείρησε να δικαιολογήσει τον περιορισμό ισχύος για λόγους ασφάλειας, δηλώνοντας ότι η μέγιστη απόδοση προορίζεται για χρήση σε πίστα από καταρτισμένους οδηγούς. Παρόλο που η πρόθεση για ασφάλεια εκτιμήθηκε από κάποιους, η πλειοψηφία των ιδιοκτητών ένιωσε αδικημένη, καθώς θεωρούσαν ότι είχαν αγοράσει ένα όχημα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που τελικά δεν μπορούσαν να αξιοποιήσουν πλήρως.

Η έντονη αντίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα φόρουμ ανάγκασε την Xiaomi να αναδιπλωθεί. Η εταιρεία ακύρωσε πλήρως τους περιορισμούς, επαναφέροντας την πλήρη ισχύ των 1.548 ίππων σε όλες τις συνθήκες. Παράλληλα, δεσμεύτηκε για μεγαλύτερη διαφάνεια στις μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού.

Η Συζήτηση για τα “Ψηφιακά Κλειδώματα”

Το περιστατικό με το Xiaomi SU7 Ultra αναδεικνύει μια ευρύτερη συζήτηση στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας: τα ψηφιακά “κλειδώματα” λειτουργιών σε σύγχρονα οχήματα. Όλο και περισσότερο, η απόδοση και οι δυνατότητες των αυτοκινήτων, ειδικά των ηλεκτρικών, καθορίζονται από το λογισμικό (software) και όχι αποκλειστικά από τα μηχανικά μέρη. Αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ιδιοκτησία και τον πλήρη έλεγχο των δυνατοτήτων ενός αυτοκινήτου από τον αγοραστή.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ