Γιόγκα στο σπίτι για αρχάριους: Ενα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για να συνδυάσετε διαλογισμό με την σωματική άσκηση [βίντεο]

Ο καναπές μεταφέρεται ώσπου να κολλήσει στον τοίχο. Το τραπεζάκι στριμώχνεται λίγο πιο πέρα και ο χώρος απελευθερώνεται. Το στρώμα τοποθετείται πάνω στο χαλί. Ο προπονητής καλημερίζει μέσω YouTube, Facebook, Instagram και το πρόγραμμα ξεκινάει. Ο εγκλεισμός απαιτεί διεξόδους. Αλλωστε η νέα πραγματικότητα δεν κάνει επιτακτική τη γυμναστική μόνο για λόγους σωματικής υγείας και εμφάνισης, αλλά και για λόγους πνευματικής ισορροπίας. Ενα τέτοιο είδος γυμναστικής αναμφισβήτητα είναι και η γιόγκα.

Και παρά το γεγονός ότι κάθε μορφή άσκησης, από πιλάτες και γιόγκα έως χορός, προσφέρονται σε διαδικτυακές προπονήσεις, και σε πολλές περιπτώσεις δωρεάν, η γιόγκα φαίνεται να έχει ανέβει στην κορυφή.

Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι δεν απαιτείται ιδιαίτερος εξοπλισμός και υπάρχει μια διαλογιστική πτυχή που συνδέει τη γιόγκα με την καταπολέμηση του άγχους.

«Η λέξη γιόγκα σημαίνει “ενότητα” και προέρχεται από την σανσκριτικη λέξη “yuj” που σημάνει ένωση και υποδηλώνει την ενότητα σώματος ψυχής και πνεύματος. Οπότε η γιόγκα είναι ένα ολιστικό σύστημα που φέρνει σε ισορροπία το σώμα, την ψυχή και το πνεύμα. Αυτό γίνεται μέσω τις “asanas” ασκήσεις, “pranayama” αναπνοές, “Meditation” διαλογισμό», λέει στο iefimerida η yoga instuctor, Αριάδνη Κούκου.

Γιόγκα στο σπίτι για αρχάριους: Ενα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για να συνδυάσετε διαλογισμό με την σωματική άσκηση [βίντεο]
Γιόγκα στο σπίτι ή στην παραλία.

«Μόνο σαν καθαρά σωματική άσκηση η γιόγκα προσφέρει κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις άλλες μορφές άσκησης. Βοηθάει στην μείωση του άγχους, βελτιώνει την ευλυγισία των μυών και της σπονδυλικής στήλης – μια ευλύγιστή σπονδυλική στήλη δίνει νεότητα στο σώμα – και έχει σαφέστατα ευεργετικά αποτελέσματα και στην υγεία των ασκούμενων διότι οι διάφορες στάσεις της γιόγκα δουλεύουν και στο επίπεδο των οργάνων του σώματος. Άρα η γιόγκα ασκεί το σώμα σε πολλά επίπεδα, και όχι μόνο στο επίπεδο των μυών. Τέλος η αίσθηση και η χαλάρωση που αποκτά κανείς με το σώμα του κατά την γνώμη μου, είναι μοναδική», συμπληρώνει η ίδια.

Η γιόγκα απευθύνεται σε όλους;

Η γιόγκα ανέκαθεν, από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα, απευθύνεται σε όλους. Είναι ένα σύστημα που δεν κάνει διακρίσεις. Είτε είστε νέοι είτε μεγαλύτεροι, υπέρβαροι ή γυμνασμένοι, η γιόγκα έχει τη δύναμη να ηρεμεί το μυαλό και να ενισχύει το σώμα.

Ίσως η εικόνα που προβάλλεται στα social media να δίνει έμφαση σε περίπλοκες θέσεις ή σε συγκεκριμένους τύπους αθλητικών σωμάτων, ωστόσο αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Το πιο σημαντικό όμως, είναι να βρει ο καθένας το κατάλληλο πρόγραμμα γιόγκα να ακολουθήσει: «Αυτό που έχει κανείς ως στόχο μέσω της γιόγκα μπορεί να διαφέρει, όποτε πρέπει να επιλέξει και το ανάλογο σύστημα. Είναι σημαντικό να βρει ο καθένας τους περιορισμούς που μπορεί να θέτει το σώμα του, είτε λόγω ηλικίας, είτε εξαιτίας προηγούμενων τραυματισμών ή και εξαιτίας του γενικότερου τρόπου ζωής», υπογραμμίζει η Αριάδνη Κούκου.

Γιόγκα στο σπίτι για αρχάριους: Ενα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για να συνδυάσετε διαλογισμό με την σωματική άσκηση [βίντεο]
Μπορείτε να απολαύσετε τη γιόγκα δίπλα στο κύμα

Τι εξοπλισμός απαιτείται για να κάνετε γιόγκα στο σπίτι και ποιο δωμάτιο να επιλέξετε:

Οπως σημειώνει η Αριάδνη σχεδόν τίποτα, πέρα από τα αθλητικά ρούχα, ένα στρώμα και τουβλάκια, είναι αρκετά για να ξεκινήσετε γιόγκα στο σπίτι και να δείτε το σώμα σας να μεταμορφώνεται μέσα σε λίγες εβδομάδες και τη διάθεση σας να αλλάζει. Αν δεν έχετε τουβλάκια στο σπίτι μπορείτε εύκολα να τα αντικαταστήσετε με ένα βιβλίο.

Γιόγκα στο σπίτι για αρχάριους: Ενα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για να συνδυάσετε διαλογισμό με την σωματική άσκηση [βίντεο]
Η γιόγκα είναι πολλά παραπάνω από μια απλή μορφή γυμναστικής. 

Οσον αφορά το δωμάτιο που σπιτιού που θα επιλέξετε για την προπόνησή σας, επιλέξτε εκείνο με τη μεγαλύτερη ησυχία και ηρεμία «Ακόμη και εξωτερικά, στην αυλή του σπιτιού σας μπορείτε να κάνετε γιόγκα», προτείνει η Αριάδνη Κούκου.

Πόσες φορές την εβδομάδα είναι αρκετές για προπόνηση γιόγκα

«Η γιόγκα δεν είναι διαγωνισμός για το ποιος μπορεί να έρθει σε τέλεια ισορροπία με το ένα πόδι ή να φέρει το πόδι του όσο πιο ψηλά μπορεί. Στη γιόγκα δουλεύει ο καθένας με τον εαυτό του, προσπαθεί να βρει τη σύνδεση με το ίδιο του το σώμα, και να αισθανθεί πλήρης. Είναι μια πρακτική που μας βοηθάει να μείνουμε νέοι και υγιείς, σωματικά και ψυχικά», ξεκαθαρίζει αρχικά η Αριάδνη Κούκου.

Ομως, όπως σε κάθε είδος άθλησης, έτσι και στην γιόγκα, η συχνότητα έχει να κάνει με τον στόχο. Σε γενικές γραμμές 3- 4 φορές την εβδομάδα είναι αρκετές ενώ αν γίνεται συνδυαστικά με κάποιο άλλο είδος άθλησης, 2 φορές την εβδομάδα είναι επίσης αρκετές.

Ο διαλογισμός όμως μπορεί να γίνεται και κάθε μέρα, χωρίς την πρακτική.

Μπορείτε να κάνετε γιόγκα για αρχάριους, από το σπίτι σας, με την Αριάδνη παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο:

Αθληθείτε εύκολα και γρήγορα από το σπίτι σας με τη βοήθεια της ειδικού.

Γνωρίζατε ότι:

  • Η γιόγκα συστηματοποιήθηκε πριν χιλιάδες χρόνια στη μακρινή Ινδία.
  • Στην Αμερική το 2018, η γιόγκα χαρακτηρίστηκε ως η τέταρτη ταχύτερα αναπτυσσόμενη «βιομηχανία», με το ποσό που ξοδεύουν οι yogis να έχει αυξηθεί κατά 87% τα τελευταία πέντε χρόνια.
  • Η γηραιότερη δασκάλα γιόγκα του πλανήτη ήταν η Tao Porchon-Lynch. Πέθανε τον περασμένο Φεβρουάριο σε ηλικία 101 ετών και ανακάλυψε την γιόγκα σε ηλικία 8 ετών. Στα 93 της ανακηρύχθηκε από το Βιβλίο Γκίνες ως η γηραιότερη δασκάλα γιόγκα του πλανήτη.
  • Η γιόγκα υπόσχεται καλοσχηματισμένη σιλουέτα, ευεξία, ψυχική ηρεμία, καλύτερο σεξ και παράταση της νεανικότητας.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ