Εμβόλιο γρίπης: Πώς να προετοιμαστείτε – Ποιες τροφές να αποφύγετε

Καθώς η γρίπη βρίσκεται πλέον σε έξαρση, πολλοί είναι εκείνοι που σπεύδουν να εμβολιαστούν, ενόψει ενός χειμώνα που προβλέπεται… τριδημία κορονοϊού, γρίπης και RSV.

Όπως αναφέρει ο ΕΟΔΥ, οι περισσότεροι υγιείς άνθρωποι ξεπερνούν ανώδυνα τη γρίπη, ορισμένες ευάλωτες ομάδες ανθρώπων όμως διατρέχουν τον κίνδυνο σοβαρών επιπλοκών, που μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε θάνατο.

«Ο αποτελεσματικότερος τρόπος πρόληψης είναι ο εμβολιασμός με το αντιγριπικό εμβόλιο, το οποίο, όταν χορηγηθεί σωστά και έγκαιρα, προφυλάσσει από τη μετάδοση του ιού της γρίπης, συμβάλλει στην προστασία από τις σοβαρές επιπλοκές της γρίπης καθώς και κατά επέκταση στη μείωση απουσιών από την εργασία, το σχολείο και κάθε άλλη κοινωνική εκδήλωση», επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση ο ΕΟΔΥ.

Το εμβόλιο της γρίπης κρίνεται εξαιρετικά ασφαλές για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού (δείτε ποιοι δεν πρέπει να κάνουν το εμβόλιο της γρίπης ΕΔΩ), ωστόσο καλό είναι να είστε αρκετά προετοιμασμένοι, προκειμένου να μειώσετε την πιθανότητα παρενεργειών.

Οι παρενέργειες αυτές, αν και δεν είναι απειλητικές για τη ζωή σας, μπορεί να είναι δυσάρεστες, ωστόσο υπάρχουν μερικές πρακτικές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε.

Εμβόλιο γρίπης – προετοιμασία: Πιείτε αρκετό νερό

Η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού είναι ακόμα πιο σημαντική λίγο πριν το εμβόλιο, με τους ειδικούς να προτείνουν να πιείτε δύο παραπάνω ποτήρια νερού από ό,τι συνήθως την ημέρα που θα κάνετε το εμβόλιο, καθώς και την προηγούμενη.

Σύμφωνα με το «Eating Well», μια καλή ισορροπία υγρών και θρεπτικών συστατικών βοηθάει τόσο στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του εμβολίου, όσο και στην πρόληψη του πονοκεφάλου που μπορεί να προκαλέσει το εμβόλιο για μερικές ώρες μετά τη χορήγησή του.

Εμβόλιο γρίπης – προετοιμασία: Προτιμήστε αντιφλεγμονώδεις τροφές και τα προβιοτικά

Όπως τονίζουν οι ειδικοί, τροφές πλούσιες σε αντιφλεγμονώδεις ουσίες, όπως είναι το ελαιόλαδο, το σκόρδο, τα μήλα, τα αμύγδαλα και οι πατάτες, μπορούν να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα του εμβολίου και να μειώσουν τον κίνδυνο να εμφανίσετε παρενέργειες όπως είναι η κόπωση και η ζαλάδα.

Παράλληλα, μελέτες δείχνουν ότι η προστασία του εμβολίου αυξάνεται όταν πριν από τη χορήγηση έχετε καταναλώσει προβιοτικά, είτε μέσα από τροφές όπως είναι το γιαούρτι, είτε με τη μορφή συμπληρωμάτων διατροφής.

Εμβόλιο γρίπης – προετοιμασία: Τι να αποφύγετε

Όπως αναφέρει η ιατρική ιστοσελίδα «Health Line», καλό είναι να αποφύγετε τις παρακάτω ουσίες πριν και μετά το εμβόλιο της γρίπης:

  • Αλκοόλ: «Ρίχνει» το ανοσοποιητικό σύστημα και προκαλεί αφυδάτωση.
  • Καφεΐνη: Επίσης προκαλεί αφυδάτωση και αυξάνει την πιθανότητα να εμφανίσετε πονοκέφαλο.
  • Επεξεργασμένα τρόφιμα: Σχετικές μελέτες δείχνουν ότι πολλά επεξεργασμένα «γρήγορα» φαγητά μειώνουν την αποτελεσματικότητα του εμβολίου.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ