Η τρελή κούρσα στην τιμή της βενζίνης και το ενδεχόμενο για δεύτερο fuel pass

Τρελό ράλι η τιμή της βενζίνης στη χώρα μας με τους καταναλωτές να προσπαθούν να βρουν τρόπους να μειώσουν το κόστος χρήσης των ΙΧ τους, την ώρα που το fuel pass δεν έφτασε ούτε για ένα γέμισμα.

Στις 15 Μαΐου η τιμή της βενζίνης είχε διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα 2,204 ευρώ, έχοντας αυξηθεί σε διάστημα 15 ημερών κατά 0,118 ευρώ το λίτρο. Αν κάνουμε τα μαθημετικά θα δούμε πως τα 45 ευρώ, που δόθηκαν κατά μέσο όρο από την κυβέρνηση, αρκούσαν για μόλις 20 λίτρα καυσίμου.

Αν το ράλι συνεχιστεί, τα πράγματα στην ελληνική κοινωνία θα είναι ακόμα πιο άσχημα.

Όλη την εβδομάδα «είχαμε αύξηση στην τιμή της βενζίνης», είπε σήμερα, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας βενζινοπωλών, κ. Μιχάλης Κιούσης, προσθέτοντας ότι «έχουμε μία μικρή αποκλιμάκωση στο πετρέλαιο κίνησης, όπως ανέβαινε η βενζίνη, έπεφτε το πετρέλαιο κίνησης, αυτό αποτυπώνεται αμέσως».

Στη βενζίνη είχαμε αύξηση, ενάμιση, δύο – δυόμιση λεπτών την ημέρα, δηλαδή 15, 20, 30, 35 ευρώ αύξηση την ημέρα τα 1.000 λίτρα, εξήγησε ο ίδιος.

«Ας ελπίσουμε, επειδή είδαμε μία σταθερότητα την Παρασκευή, ότι έχουμε φτάσει στα ιστορικά υψηλά και θα έχουμε αποκλιμάκωση, γιατί εδώ έχουμε δύο συγκυρίες αρνητικές, χώρια την αύξηση διεθνώς του βαρελιού, που συμπαρασύρει την τιμή των διυλισμένων προϊόντων, έχουμε και την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου, που έχουν έρθει περίπου στο ίδιο, οπότε αυτό στην αγορά των καυσίμων δεν συμφέρει», συμπλήρωσε ο κ. Κιούσης.

«Πρέπει να βρεθεί ελληνική λύση μέχρι να βρεθεί πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια»

Αναφερόμενος στις ακόμα υψηλότερες τιμές στα νησιά, υπογράμμισε πως: «Είναι έτσι η αγορά δομημένη και στην πρώτη πανδημία το Μάρτιο του 2020, έφτασε η βενζίνη 1,24, με ένα ευρώ φόρους, να το θυμίσω αυτό, στα νησιά είχε 1,40, 1,45, 1,50 δηλαδή στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές μία διαφορά 15 έως 30 λεπτά, υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Δεν είναι αυτό όμως το φαινόμενο, 2,5 ευρώ είναι πανάκριβο, αλλά το 2,30 ή το 2,30 στα αστικά κέντρα είναι φθηνά;».

«Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος μας βρήκε σε ιστορικά υψηλά στο 1,90 και κανείς, ούτε ο πιο ευφάνταστος νους δεν φανταζόταν ότι θα φτάσει σε δυόμιση μήνες στην Ελλάδα η βενζίνη στο 2,30. Δεν είναι φθηνό, ούτε το 1,90 δεν είναι φθηνό. Πρέπει να βρεθεί ελληνική λύση, ώσπου να βρεθεί πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό, είναι η κινητήριος δύναμη της οικονομίας», συμπλήρωσε.

«Υπάρχουν κάποια μέτρα, απλώς είναι λίγα και μικρά μπροστά σε αυτό το τσουνάμι των τιμών που ζούμε. Τα 15 λεπτά το λίτρο που είναι η μείωση που ισχύει από τα διυλιστήρια και είναι η τιμή εκκίνησης για το πετρέλαιο κίνησης, βοήθησε, είναι 150 ευρώ τα 1.000 λίτρα, για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, της παραγωγής, της αγροτικής παραγωγής, το fuel pass αυτά τα 45 ευρώ βοήθησε, υπολογίζω περίπου 2,5 εκατομμύρια δικαιούχους το έχουν πάρει», κατέληξε.

Θα δοθεί νέο fuel pass;

Αν και τα χρήματα του fuel pass ήταν σταγόνα στον ωκεανό των αυξήσεων, ωστόσο, βοήθησαν έστω και προσωρινά.

Όπως φαίνεται ανοίγει ο δρόμος για παράταση στο Fuel Pass. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, με δηλώσεις του άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στο επίδομα καυσίμων, όταν ρωτήθηκε την Παρασκευή (20/5) για το θέμα, θέτοντας μία προϋπόθεση.

Συγκεκριμένα, σε συνέντευξή του στον REAL FM, ο κ. Γεωργιάδης κλήθηκε να απαντήσει για τις υψηλές τιμές στα καύσιμα και αν θα ανανεωθεί το fuel pass τον Ιούνιο και να δοθεί δηλαδή και για τον Ιούλιο. Ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε:

«Θα είμαστε από πάνω μήνα-μήνα και θα βλέπουμε την εξέλιξη. Πιστεύω πως τελικά ναι.»

Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο και ο υπ. Οικονομικός κ. Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας σήμερα στο MEGA.

Συγκεκριμένα είπε, «Είναι νωρίς για να τα συζητήσουμε αυτά. Δε θα απαντήσω για κανένα πρόσθετο μέτρο εκτός αυτών που έχουμε ανακοινώσει. Ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί. Τώρα φτιάχνουμε την πλατφόρμα για να επιδοτήσουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για το ηλεκτρικό ρεύμα. Μέχρι να υλοποιηθεί αυτό, μέχρι να δημιουργηθεί και πάλι δημοσιονομικός χώρος, δεν μπορώ να προσθέσω τίποτα. Όπως έχει αποδειχτεί τα τελευταία τρία χρόνια, πρώτα σχεδιάζουμε, βρίσκουμε τους πόρους, και στη συνέχεια ανακοινώνουμε τα μέτρα. Θα δούμε ποια θα είναι η κατάσταση το επόμενο χρονικό διάστημα, εκτιμώ ότι θα δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος, και ανάλογα θα πράξουμε. Υπάρχει πρόβλημα, το πώς θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα είναι μια συζήτηση που θα κάνουμε με τον πρωθυπουργό».

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ