Απαγόρευση κυκλοφορίας: Ποιοι ζητούν να αλλάξει το ωράριο των 6 το απόγευμα Κύριο

Η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 6 το απόγευμα, ειδικά στην Αττική το Σάββατο και την Κυριακή, είναι ένα μέτρο που συναντάει αρκετές αντιδράσεις και πολλοί το χαρακτηρίζουν λάθος, ειδικά μετά τις εικόνες που επικρατούν έξω από τα σούπερ μάρκετ.

Να αλλάξει η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 6 το απόγευμα το Σάββατο και την Κυριακή στην Αττική ζητούν κόμματα, γιατροί, μέλη της επιτροπής ακόμη και τα σούπερ μάρκετ – εμμέσως.

Όπως είναι γνωστό η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 6 το απόγευμα έφερε ουρές στα σούπερ μάρκετ και γενικά μεγαλύτερη κινητικότητα στους δρόμους τις ώρες που επιτρέπεται η κυκλοφορίας.

Μάλιστα όσο μεγαλώνει η μέρα και στις 6 υπάρχει ακόμη το φως της μέρας, τόσο περισσότερο δυσκολεύονται όσοι κλείνονται στα σπίτια τους από τις 6 το απόγευμα και δεν μπορούν να βγουν για ένα περπάτημα ή για μια βόλτα με το ποδήλατο.

Το μέτρο έχει κατα καιρούς χαρακτηριστεί «λάθος» από αρκετούς.

Ακόμα και σήμερα η Ματίνα Παγώνη ζητάει να αλλάξει.

Η συντονίστρια διευθύντρια Παθολογικής Κλινικής στο ΓΝΑ «Γ. Γεννηματάς», σημείωσε μιλώντας στο iEidiseis.gr ότι ο κόσμος δεν αντέχει άλλο την αυστηρή καραντίνα και ότι ειδικά στην Αττική βλέπουμε αντιφατικές εικόνες…

«Το Σάββατο ο κόσμος περιμένει ουρά έξω από τα σούπερ μάρκετ για τις αγορές του επειδή κλείνουν στις 5:30. Δεν είναι λογικό αυτό. Ο κόσμος κάνει τα ψώνια του σαββατοκύριακου αυτήν την ώρα και δεν είναι δυνατόν να ξεκινάει lockdown στις 6 τα Σάββατα. Ας το είχαν μέχρι τις 9 όπως πριν», λέει.

Ο πρόεδρος του ΠΙΣ, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος έχει κάνει ανάλογες δηλώσεις προ ημερών. Συγκεκριμένα, ακατάλληλη κρίνεται η απαγόρευση κυκλοφορίας μετά τις 18:00 στα μεγάλα αστικά κέντρα, διότι όπως ανέφερε πριν μία εβδομάδα ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος στο GRTimes, πιέζονται οι δραστηριότητες και δημιουργείται περισσότερος συνωστισμός.

Όπως εξηγεί, το συγκεκριμένο μέτρο πάρθηκε για πρώτη φορά πέρυσι τον Μάρτιο, σε συγκεκριμένα χωριά της Ξάνθης, τα οποία παρουσίασαν επικίνδυνη αύξηση του ιικού φορτίου.

«Η απαγόρευση κυκλοφορίας μετά τις 18:00, είχε μία λογική σε μικρούς οικισμούς και ιδιαίτερα σε αγροτικές περιοχές, όπου οι άνθρωποι εργάζονται το πρωί στα χωράφια τους και επιλέγουν τις απογευματινές ώρες για να ανταλλάσσουν επισκέψεις. Στα μεγάλα αστικά κέντρα βλέπουμε ότι συμπιέζει τους ανθρώπους. Βλέπουμε για παράδειγμα ότι πιέζονται τα ραντεβού στα ιατρεία της Πάτρας, διότι όλοι προσπαθούν να εξυπηρετηθούν πριν την απαγόρευση κυκλοφορίας», διαπιστώνει ο ίδιος.

Περίπου στο ίδιο κλίμα είναι και τα σούπερ μάρκετ. Όπως αναφέρουν η δεύτερη κοινή υπουργική απόφαση της 6ης Φεβρουαρίου, έχει ως στόχο την προστασία της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού COVID–19 και ορίζει το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων στις περιοχές υψηλού κινδύνου ως τις 17:00 και σε Αττική και Θεσσαλονίκη τα Σάββατα ως τις 17:00, ενώ για την Αττική ισχύσει το νέο ωράριο και τις καθημερινές. Αυτή η αλλαγή στην περίπτωση των καταστημάτων τροφίμων δημιουργεί νέο σημαντικό περιορισμό στη δυνατότητα εξυπηρέτησης του κοινού κατά 25% (από 12 ώρες σε 9 ώρες). Η λήξη του ωραρίου μέχρι την Παρασκευή 5/2 ήταν στις 20:00 ενώ πριν την κρίση της πανδημίας ήταν στις 21:00.

Αθροιστικά πρόκειται για μία μείωση της τάξης του 70% στη δυνατότητα εξυπηρέτησης του κοινού στα σουπερμάρκετ.

Σημειώνεται ότι στο προηγούμενο γενικό lockdown του Νοεμβρίου δεν υπήρχαν ο περιορισμός πρόσβασης του 1 ατόμου ανά 25 τ.μ., ούτε η μείωση του ωραρίου.

Το Σάββατο συγκεκριμένα είναι η ημέρα με τη μεγαλύτερη κίνηση, ενώ η απογευματινή κίνηση τις καθημερινές από τις 16:00 και μετά είναι αρκετά έντονη. Ο λόγος είναι ότι οι συγκεκριμένες ώρες παραδοσιακά ακολουθούν τη λήξη του ωραρίου εργασίας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (ειδικά την Παρασκευή το απόγευμα), ενώ το Σάββατο είναι η εβδομαδιαία αργία με ανοιχτά καταστήματα, την οποία αξιοποιούν οι καταναλωτές για τις αγορές τους.

Είναι σαφές ότι αυτός ο αριθμός δυνατότητας εξυπηρέτησης πελατών δεν επαρκεί για να εξυπηρετηθούν σωστά οι πελάτες. Το αποτέλεσμα αυτής της μείωσης στη δυνατότητα εξυπηρέτησης είναι αναπόφευκτα η δημιουργία ουρών εκτός των καταστημάτων, όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν. Οι συνέπειες είναι οι εξής:

Συνωστισμός εκτός των καταστημάτων στις ουρές. Ο συνωστισμός έξω από τα καταστήματα – που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα – είναι δυνητικά πιο επικίνδυνος από τη γρήγορη εξυπηρέτηση όπως γινόταν μέχρι σήμερα μέσα στα καταστήματα.

Σύμφωνα με στοιχεία που συνέλλεξε η Bespot την Παρασκευή 7/2 και το Σάββατο 8/2, καταγράφηκαν ουρές έως 5 ατόμων στην πλειονότητα των καταστημάτων μεσαίου τύπου. Οι ουρές ξεπέρασαν σε αρκετές περιπτώσεις τα 15 άτομα, ενώ καταγράφηκε το φαινόμενο της εγκατάλειψης επίσκεψης κατά την αναμονή εισόδου στο κατάστημα, σε αντίστοιχα επίπεδα με αυτά του 1ου lockdown .

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση να πάρει πίσω την απαγόρευση κυκλοφορίας τα Σαββατοκύριακα από τις 18:00

Να πάρει πίσω το μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας τα Σαββατοκύριακα από τις 6 το απόγευμα καλεί εκ νέου την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ.

Σε ανακοίνωση του την κατηγορεί ότι για τρίτη εβδομάδα «επιμένει στο μέτρο – παρωδία» ενώ «αποδεδειγμένα πλέον πρόκειται για ένα μέτρο που όχι μόνο δεν βοηθάει στον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, αλλά αντίθετα επιβαρύνει περισσότερο τους πολίτες που αναγκάζονται να εξυπηρετηθούν στα σούπερ μάρκετ σε περιορισμένο ωράριο, με αποτέλεσμα ατέλειωτες ουρές στα πεζοδρόμια».

Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση «προκειμένου να μην αναγνωρίσει το λάθος της παίζει με τα νεύρα και την υγεία των πολιτών, αδιαφορώντας πλήρως για την καθημερινότητά τους». «Καλούμε την κυβέρνηση για μια ακόμη φορά να πάρει πίσω το μέτρο και να προσγειωθεί επιτέλους στην πραγματικότητα», σημειώνει.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ