Κοιλιακό λίπος: Πώς ο ύπνος συμβάλλει στη συσσώρευσή του

Το λίπος στην κοιλιά όχι μόνο μπορεί να σας εμποδίσει να φορέσετε το αγαπημένο σας τζιν, αλλά είναι, επίσης, ένας παράγοντας κινδύνου για σοβαρές παθήσεις υγείας. Το κοιλιακό λίπος, λοιπόν, σύμφωνα με το UT Southwestern Medical Center, είναι επικίνδυνο επειδή περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα και αυξάνει τον κίνδυνο για ασθένειες της καρδιάς και του ήπατος, του διαβήτη και του καρκίνου.

Κοιλιακό λίπος: Πώς ο ύπνος συμβάλλει στη συσσώρευσή του

Κοιλιακό λίπος

Και πώς ακριβώς συνδέεται με τον ύπνο; Εάν δεν κοιμάστε αρκετά, μπορεί να είναι το μόνο πράγμα που σας κάνει να συσσωρεύετε λίπος στη μέση. Σύμφωνα με τα Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC), οι ενήλικες χρειάζονται 7 ή περισσότερες ώρες ύπνου κάθε βράδυ. Ωστόσο, το 35% των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες αναφέρει ότι κοιμάται λιγότερο από 7 ώρες κάθε βράδυ, γνωστό και ως σύντομος ύπνος. Όσοι κοιμούνται, όμως, λίγο είναι πιο πιθανό να διαγνωστούν με χρόνιες παθήσεις, όπως ο διαβήτης, ο οποίος μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερο λίπος στην κοιλιά.

Ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται όταν δεν κοιμάστε αρκετά

Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι ο αργός μεταβολισμός έρχεται με την ηλικία ή την έλλειψη άσκησης. Ωστόσο, η στέρηση ύπνου μπορεί να είναι ο λόγος που έχετε περισσότερο λίπος στην κοιλιά από όσο θα θέλατε, κι αυτό γιατί ο ύπνος παίζει ουσιαστικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο το σώμα σας αποφασίζει να κάψει ή να αποθηκεύσει λίπος.

Ύπνος

Ένα άρθρο του 2020 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Diabetology and Metabolic Syndrome ανέδειξε τη συσχέτιση μεταξύ της νυχτερινής εργασίας, του σύντομου ύπνου και της παχυσαρκίας. Ανεξάρτητα από την ηλικία και το φύλο, οι εργαζόμενοι στη νυχτερινή βάρδια κοιμόντουσαν λιγότερες ώρες και είχαν μεγαλύτερες κοιλιακές μετρήσεις. Η κοιλιακή παχυσαρκία ήταν, επίσης 3 φορές υψηλότερη από τους εργαζόμενους με βάρδιες που κοιμόντουσαν περισσότερο.

Όταν δεν κοιμάστε αρκετά, η κορτιζόλη, μια ορμόνη του στρες, δίνει σήμα στο σώμα να αποθηκεύσει λίπος, ώστε να μπορείτε να έχετε επιπλέον καύσιμα κατά τις ώρες που ξυπνάτε. Η αύξηση των επιπέδων κορτιζόλης προκαλεί αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σας. Η αύξηση της γλυκόζης στο αίμα μπορεί να προκαλέσει αντίσταση στην ινσουλίνη και ως εκ τούτου, η περίσσεια γλυκόζης μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία και διαβήτη, σύμφωνα με το WebMD.

Το είδος της τροφής που τρώτε έχει, επίσης, αντίκτυπο στον μεταβολισμό του σώματός μας και στο κοιλιακό λίπος. Οι κακές συνήθειες ύπνου συχνά συνδέονται με κακές επιλογές τροφίμων που προκαλούν υπερβολικό λίπος στην κοιλιά. Όταν έχετε στερηθεί τον ύπνο ο μετωπιαίος λοβός του εγκεφάλου έχει μειωμένη ικανότητα να λαμβάνει καλές αποφάσεις και να ελέγχει τις παρορμήσεις. Χωρίς τουλάχιστον 7 ώρες ύπνου κάθε βράδυ, το σώμα σας δεν έχει τα καύσιμα που χρειάζονται για να κρατήσει μακριά το λίπος της κοιλιάς.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ