Τι να προτιμήσω; Αλτήρες, Λάστιχα Αντίστασης ή Kettlebells;

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να γυμναστεί κάποιος. Η αερόβια προπόνηση, η yoga, η Διαλειμματική Άσκηση Υψηλής Έντασης, η γυμναστική με ελεύθερα βάρη κ.α.

Είναι σαφώς διαφορετικά είδη γυμναστικής, αλλά το καθένα είναι ένα αποτελεσματικό μέσο για να κινήσουμε το σώμα μας, να είμαστε υγιείς  και να διατηρήσουμε τη φυσική μας κατάσταση. Ακόμη και σε ορισμένα είδη γυμναστικής οι επιλογές ποικίλλουν ευρέως. Σας αρέσει να τρέχετε; Μπορείτε να το κάνετε αυτό στην εξοχή ή σε διάδρομο στο γυμναστήριο.

Γράφει ο Βαγγέλης Κωνσταντόπουλος, Γυμναστής, Λαύριο

Σας αρέσει η γιόγκα; Υπάρχουν διαφορετικά προγράμματα  yoga όπως Ashtanga, Bikram, Vinyasa και άλλα. Προτιμάτε να σηκώνετε βάρη; Μπορείτε να επιλέξετε από μια ποικιλία εργαλείων προπόνησης δύναμης από αλτήρες και μπάρες μέχρι ελαστικές αντιστάσεις.

Δεν υπάρχει σαφώς μία σωστή απάντηση όσον αφορά την προπόνηση, αλλά είναι χρήσιμο να μάθουμε πώς και πότε να χρησιμοποιούμε διαφορετικούς τύπους εξοπλισμό.

Αλτήρες

Σκεφτείτε έναν αλτήρα σαν μια μικρότερη μπάρα που μπορείτε να κρατήσετε στο ένα χέρι. Η φορητότητά του είναι χρήσιμη, είτε ασκείστε στο γυμναστήριο είτε στο σπίτι.  Οι αλτήρες είναι ο πιο αποτελεσματικός εξοπλισμός πολλαπλών χρήσεων εάν οι στόχοι της φυσικής μας κατάστασης περιλαμβάνουν αύξηση του φορτίου και της έντασης σε σταθερή βάση.

ενεργοποιούν περισσότερους σταθεροποιητικούς μύες. Ο συνδυασμός και των δύο τεχνικών προπόνησης είναι αρκετά αποτελεσματικός για μυϊκή υπερτροφία.

Kettlebells

Μπορούμε να πραγματοποιήσουμε μια πολύ καλή προπόνηση με ένα μόνο kettlebell. Αυτά τα ευέλικτα εργαλεία μας βοηθούν να βελτιώσουμε τη δύναμη και την αντοχή μας ενώ έχουν παρόμοια οφέλη με τους αλτήρες. Όταν χρησιμοποιούμε ένα kettlebell, το βάρος κατανέμεται για να μετατοπιστεί το φορτίο προς τα κάτω προς το πάτωμα πιο γρήγορα.

Μπορούμε να εκτελέσουμε τέτοιες ασκήσεις και με αλτήρες ή και με δίσκο αλλά ο σχεδιασμός του kettlebell έχει ως αποτέλεσμα μια πιο αποτελεσματική και άνετη κίνηση.

Λάστιχα Αντίστασης

Για μία προπόνηση δύναμης δεν είναι απαραίτητο να έχουμε μπάρα ή αλτήρες, καθώς η δουλειά μπορεί να γίνει και με λάστιχα αντίστασης. Αυτά ποικίλουν ως προς τον τύπο και την αντίσταση π.χ. άλλα είναι πιο μαλακά άλλα πιο σκληρά, άλλα έχουν λαβές ενώ άλλα είναι συνεχή, παρόλο αυτά όλα τα λάστιχα μπορούν να είναι αποτελεσματικά.

Τα λάστιχα διαφέρουν από τα kettlebells και τους αλτήρες επειδή βοηθούν να ελέγξουμε καλύτερα το εύρος κίνησής μας έναντι της αντίστασης. Τα λάστιχα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για και για την αύξηση της ευκαμψίας. Η δύναμη δεν καθορίζεται από το βάρος. Το λάστιχο είναι περισσότερο αντιμέτωπο με τις δυνατότητές μας και μπορούμε να καθορίσουμε το επίπεδο αντίστασης που θέλουμε.

Βαγγέλης Κωνσταντόπουλος, Γυμναστής, Λαύριο

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ