“Σε βοηθάει το pilates να χάσεις λίπος” και άλλες βασικές απορίες σχετικά με αυτό το είδος γυμναστικής βρίσκουν απάντηση

pilates
iStock

Συνεργάστηκε η Μέμα Τσαχάκη, fitness master trainer και Pilates instructor (@mema.pilates).

Το Pilates βρίσκεται ανάμεσα στα mainstream είδη άσκησης εδώ και αρκετά χρόνια. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει κάποια σύγχυση ως προς τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει κανείς από το να το κάνει. Για να σε βοηθήσουμε λοιπόν να αποκτήσεις περισσότερες γνώσεις, ρωτήσαμε την ειδικό και εκείνη μας λύνει όλες σου τις απορίες. 

Στον Instagram λογαριασμό μας, σας ζητήσαμε τις απορίες σας σχετικά με το pilates, όπου μας απαντήσατε μέσα από τα stories, και με τη βοήθεια της ειδικού, σας λύνουμε τις πιο δημοφιλείς ερωτήσεις που μας στείλατε σχετικά με το θέμα. 

Σε ποσό καιρό θα δω αποτελέσματα; 

Εξαρτάται από τη συχνότητα. Σίγουρα, από τα πρώτα 10 μαθήματα θα αισθανθείς ευεξία και μυϊκό “λύσιμο”, ενώ σε έναν μήνα θα δεις τα πρώτα σημάδια αλλαγής και σύσφιξης. 

Πού χρησιμεύει το πιλάτες εκτός από γυμναστική;

Η ορθοπεδική μέθοδος εκγύμνασης δεν είναι μόνο τρόπος εκγύμνασης μόνο του σώματος αλλά και του μυαλού. Ο λόγος είναι ότι μαθαίνεις να συγχρονίζεις τα άκρα μέσα από τη σωστή χρήση ανάσας. Σίγουρα, θα γίνει η αγαπημένη σου ψυχοθεραπεία. 

Πώς με βοηθάει το πιλάτες;

Είναι γεγονός ότι είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος ενδυνάμωσης κορμού, σπονδυλικής στήλης και μετέπειτα ολοκλήρου του σώματος ολιστικά, χωρίς να το καταπονεί.

Χάνεις λίπος;

Με καμία μέθοδο εκγύμνασης δε χάνουμε λίπος. Αυτό όμως που καταφέρνεις στην πραγματικότητα είναι η ενεργοποίηση του μεταβολισμού και σε συνδυασμό με σωστή διατροφή τα αποτελέσματα είναι μαγικά.

Μπορεί να κάνει κάποιος με εκφυλιστικές αλλοιώσεις στη σπονδυλική στήλη;

Το πιλάτες, ως ορθοπεδική μέθοδος εκγύμνασης, είναι ο πλέον ασφαλής και αποτελεσματικός τρόπος να γίνει σωστή ενδυνάμωση, ειδικά στα μηχανήματα του πιλάτες, χωρίς καταπόνηση. Ενδείκνυται και από ορθοπεδικούς.

Ποια είναι η κατάλληλη συχνότητα /εβδομάδα;

Κρίνουμε ότι 2 με 3 φορές την εβδομάδα είναι η καλύτερη συχνότητα. Η διάρκεια και η συνέπεια είναι σημαντικοί επίσης παράγοντες.

Σε τι κάνει καλό σε εμάς τις γυναίκες;

Τα οφέλη είναι παρά πολλά στο γυναικείο σώμα. Μερικά από αυτά είναι:

  • Μείωση πόντων.
  • Γράμμωση και όχι πρήξιμο.
  • Βοηθάει στους πόνους περιόδου.
  • Ολιστική ενδυνάμωση σώματος και καρδιοαναπνευστικού συστήματος. 

Στοχεύει στη μείωση πόντων;

Ναι φυσικά, ύστερα από ένα καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα θα νιώσεις το τοπικό “κάψιμο” στα σημεία που επιθυμείς να σμιλεύσεις, πχ τους γλουτιαίους μύες.  

Χρειάζεται συνδυαστικά και άλλο πρόγραμμα γυμναστικής;

Το πιλάτες, από μόνο του, είναι ένα ολοκληρωμένος τρόπος εκγύμνασης καθώς έχει επιρροές από πολλά είδη άσκησης (yoga, πολεμικές τέχνες, μπαλέτο). Ωστόσο, θα μπορούσες να το συνδυάσεις με outdoor προπόνηση, όπως jogging ή περπάτημα.

Γιατί να κάνω πιλάτες reformer και όχι mat;

Και  τα δυο είδη είναι εξίσου αποτελεσματικά, εφόσον γίνονται σωστά. Η μεγάλη διαφορά στα μηχανήματα είναι ότι  υπάρχει τεράστια ποικιλία στο ασκησιολόγιο και το μάθημα μπορεί να προσαρμοστεί ακριβώς πάνω στο επίπεδο του ασκούμενου (με τη χρήση ειδικών αντιστάσεων) και με μηδαμινή πιθανότητα τραυματισμού ή καταπόνησης.

Ακολούθησε το shapemag στο Instagram για να μας στείλεις τις ερωτήσεις σου στα επόμενα διαδραστικά μας θέματα!

Θεραπευτικό Πιλάτες: Τι είναι; Τι προσφέρει; Πότε αντενδείκνυται;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ