Πόσο χρόνο θα πρέπει να εκτελείς μία στατική ή δυναμική διάταση;

Πόσο ακριβώς χρόνο πρέπει να εκτελείς μία διάταση και γιατί θα μάθεις στο άρθρο μας.

Οι διατάσεις διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε ένα προπονητικό πρόγραμμα, είτε αυτό εκτελείται από κάποιον αρχάριο ασκούμενο, είτε από κάποιον πολύ έμπειρο αθλητή, τόσο στην φάση της προθέρμανσης όσο και στην φάση της αποθεραπείας.

Γράφει ο Αλεπλιώτης Δημήτριος, Γυμναστής, Τούμπα

Οι διατατικές ασκήσεις βοηθούν στην καλύτερη προετοιμασία των μυών για άσκηση, με την αύξηση της θερμοκρασίας και τη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στους εκάστοτε μύες, ενώ απομακρύνουν γρηγορότερα το γαλακτικό οξύ στο τέλος της προπόνησης, για την αποφυγή ανυπόφορου πιασίματος. (Peck et al., 2014). Μπορούν, όμως, να αποτελούν και μια ανεξάρτητη προπόνηση ως κύριο μέρος.

Εάν ανατρέξουμε στα επιστημονικά δεδομένα θα παρατηρήσουμε διαφορές στην χρονική διάρκεια, που οφείλονται κάθε φορά στο είδος της διάτασης και στην μυϊκή ομάδα που επιλέγεται να μελετηθεί σε συνάρτηση φυσικά με τα χαρακτηριστικά των ασκουμένων μας και τον στόχο.

Έτσι, μπορεί να υπάρχει η γενική οδηγία από το Αμερικανικό Κολλέγιο Αθλητιατρικής για 15-30 δευτερόλεπτα διάρκεια η κάθε διάταση με την εκτέλεση 2-4 σετ, ανάλογα με το επίπεδο του ασκουμένου, όμως θα πρέπει να υπάρχει και μια εξατομίκευση στις ανάγκες των ασκουμένων.

 στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Αλεπλιώτης Δημήτριος, Γυμναστής, Τούμπα

Πηγές

  • Peck, E., Chomko, G., Gaz, D. V., & Farrell, A. M. (2014). The effects of stretching on performance. Current sports medicine reports, 13(3), 179–185.
  • McHugh, M. P., Magnusson, S. P., Gleim, G. W., & Nicholas, J. A. (1992). Viscoelastic stress relaxation in human skeletal muscle. Medicine and science in sports and exercise, 24(12), 1375–1382.
  • Bandy, W. D., & Irion, J. M. (1994). The effect of time on static stretch on the flexibility of the hamstring muscles. Physical therapy, 74(9), 845–852
  • Manoel, M. E., Harris-Love, M. O., Danoff, J. V., & Miller, T. A. (2008). Acute effects of static, dynamic, and proprioceptive neuromuscular facilitation stretching on muscle power in women. Journal of strength and conditioning research, 22(5), 1528–1534.
  • Fletcher, I. M., & Anness, R. (2007). The acute effects of combined static and dynamic stretch protocols on fifty-meter sprint performance in track-and-field athletes. Journal of strength and conditioning research, 21(3), 784–787.
  • Feland, J. B., Myrer, J. W., Schulthies, S. S., Fellingham, G. W., & Measom, G. W. (2001). The effect of duration of stretching of the hamstring muscle group for increasing range of motion in people aged 65 years or older. Physical therapy, 81(5), 1110–1117

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ