Ποιους μύες γυμνάζεις όταν κολυμπάς;

Η κολύμβηση συγκαταλέγεται στις πιο ολοκληρωμένες αθλητικές δραστηριότητες που υπάρχουν. Αυτό γιατί, όταν κολυμπάς ενεργοποιείς διάφορες μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα.

Δεν είναι τυχαία μία από τις πιο προτεινόμενες δραστηριότητες για όσους επιθυμούν να αυξήσουν την μυϊκή τους μάζα, να κάψουν θερμίδες και να γραμμώσουν τους μύες τους με ασφαλή τρόπο, αφού οι κραδασμοί και η πιθανότητα τραυματισμού μειώνονται σημαντικά λόγω των ιδιοτήτων του νερού σε σχέση με την γυμναστική εκτός του νερού.

Η αλήθεια είναι πως η κολύμβηση προτείνεται από γιατρούς σαν μία δραστηριότητα με οφέλη όχι μόνο σωματικά αλλά και ψυχοπνευματικά. Ας αφήσουμε όμως τα οφέλη της κολύμβησης για τα οποία θα μιλήσουμε αναλυτικά σε επόμενο άρθρο και ας απαντήσουμε στο βασικό ερώτημα που φέρνουμε σήμερα:

Ποιους μύες γυμνάζεις όταν κολυμπάς;

Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως η κολύμβηση ενεργοποιεί διάφορες μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα αλλά και ισορροπημένα αφού όλες έχουν έναν κοινό σκοπό: να νικήσουν την αντίσταση του νερού. Το γεγονός πως βρισκόμαστε μέσα στο νερό απαιτεί μία συνεχή προσπάθεια του κέντρου του σώματος ή πυρήνα ή core όπως ονομάζεται ώστε να διατηρήσει την επιθυμητή θέση σώματος αλλά και την συνεχή κίνηση των άκρων του. Όλα τα στυλ δουλεύουν συλλογικά το σώμα μας ωστόσο με διαφορές που θα αναλύσουμε παρακάτω.

ΕΛΕΥΘΕΡΟ (CRAWL ή FREESTYLE)

Στον άνω κορμό, ο Τρικέφαλος είναι ο μυς που δουλεύει περισσότερο, ωστόσο εάν το στυλ του ελευθέρου εκτελεστεί τεχνικά, απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια από τον Πλατύ Ραχιαίο και τον Δικέφαλο Βραχιόνιο με μικρότερη συμμετοχή και του στήθους.

crawl kolimbisi

Στον κάτω κορμό δουλεύουν κυρίως οι μύες των γλουτών, με σκοπό να διατηρήσουν το σώμα στην επιφάνεια με συμμετοχή του τετρακέφαλου μηριαίου και των μυών εσωτερικά του μηρού.

YΠΤΙΟ

Το ύπτιο γυμνάζει κυρίως τους μύες του θώρακα, ισορροπημένα με τις μυϊκές ομάδες της ράχης και του ώμου κατά την διάρκεια της χεριάς υπτίου. Στα κάτω άκρα, ο τετρακέφαλος και οι οπίσθιοι μηριαίοι μύες ενεργοποιούνται σημαντικά.

iptio stil kolimbisis

ΠΡΟΣΘΙΟ

Στο στυλ προσθίου υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση στους μύες των κάτω άκρων τόσο για να αναπτυχθεί ταχύτητα όσο και για να διατηρηθεί, κάτι που δεν συναντάμε στα υπόλοιπα στυλ. Ο Τετρακέφαλος, οι Προσαγωγοί, ο Δικέφαλος Βραχιόνιος αλλά και ολόκληρη η θωρακική περιοχή γυμνάζεται έντονα σε αυτό το κολυμβητικό στυλ.

prosthio stil kolimvisis

ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Το πιο δύσκολο στυλ όσον αφορά την εκτέλεση σε σχέση με τα προηγούμενα, η πεταλούδα ενεργοποιεί έντονα αλλά και ισορροπημένα την ράχη, το θώρακα, τον Δικέφαλο Βραχιόνιο, τον τραπέζιο, τον γλουτό και τους μηριαίους μύες. Οι ραχιαίοι μύες και οι κοιλιακοί ενεργοποιούνται σημαντικά ώστε να δώσουν την “κυματιστή” κίνηση του στυλ της πεταλούδας.

petalouda stil kolimbisis

Για αυτό το λόγο είναι το στυλ που απαιτεί την περισσότερη ενέργεια και καίει περισσότερες θερμίδες, ωστόσο αυτό εξαρτάται και από την ένταση που εκτελείται. Τα υπόλοιπα στυλ του ελευθέρου, υπτίου και προσθίου απαιτούν παρόμοια ενέργεια άρα “καίνε” τις ίδιες θερμίδες μεταξύ τους.

4 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥ COACH

  • Η κολύμβηση μπορεί να αποδώσει αποτελεσματικά στη γράμμωση του σώματος, ωστόσο αυτό εξαρτάται από τον τύπο της προπόνησης και την διατροφή. Ο στόχος δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σε αυτό αλλά και στην εκγύμναση όλων των μυών ισορροπημένα και ποιοτικά.
  • Η κολύμβηση όπως και η υδρογυμναστική είναι δραστηριότητες για όλους. Ωστόσο η αξιολόγηση, η προπόνηση και η επίβλεψη από έναν ειδικό επαγγελματία της άσκησης είναι πολύ σημαντική ώστε να αποφευχθούν λάθη και τυχόν τραυματισμοί.
  • Βασιζόμενος στην συμβουλή 2, τονίζω την τεράστια σημασία των διαφορετικών ερεθισμάτων. Το σώμα μας όπως σε όλες τις δραστηριότητες έτσι και στην κολύμβηση μπορεί να συνηθίσει μία κίνηση γρήγορα. Για αυτό η αλλαγή των ερεθισμάτων είτε στην ένταση, είτε στα στυλ, είναι κάτι που ο προγραμματισμός των προπονήσεων σας πρέπει να περιέχει. Παράδειγμα πάνω σε αυτό είναι το γεγονός πως σετ μόνο ελευθέρου καίνε λιγότερες θερμίδες από σετ οργανωμένα μαζί με τα υπόλοιπα στυλ.
  • Η πεταλούδα δουλεύει εξαιρετικά την ΔΥΝΑΜΗ για να εκτελείται καλύτερα το ελεύθερο λόγω της παρόμοιας τεχνικής της χεριάς. Το πρόσθιο εξαιτίας της μοναδικότητας της κίνησης, μπορεί να χαλαρώσει το σώμα μετά από έντονη προσπάθεια.

Εύχομαι σε όλους τους αναγνώστες καλό και ασφαλές κολύμπι!!

140907356 168159368020694 7104196451404679192 n

Κωνσταντίνος Κάβουρας, Προπονητής κολύμβησης, Πειραιάς

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ