Pilates και 3η ηλικία: Ποια είναι τα τεράστια οφέλη

To πιλάτες (pilates) είναι ιδανική γυμναστική για ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, ειδικά αυτούς της 3ης ηλικίας. Μαθε τα οφέλη του στο σώμα σου.

Κατά τη διάρκεια της ζωής μας, το σώμα μας υφίσταται τεράστιες αλλαγές. Όλοι γνωρίζουμε πως καθώς μεγαλώνουμε το σώμα μας χρειάζεται περισσότερη φροντίδα ενώ η φυσική διαδικασία αναζωογόνησης των κυττάρων μας επιβραδύνεται.

Γράφει η Βασιλειάδου Χριστίνα, Γυμνάστρια – Χαλκίδα

Για τους περισσότερους, οι πιο αξιοσημείωτες αλλαγές που συμβαίνουν είναι η γήρανση, η μείωση της δύναμης, της κινητικότητας και της ισορροπίας. Με την πάροδο του χρόνου οι αλλαγές αυτές μπορούν να επηρεάσουν τις καθημερινές μας δραστηριότητες ενώ μπαίνει πιο εύκολα ο φόβος για ενδεχόμενο τραυματισμό, πράγματα που μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια της ανεξαρτησίας κινήσεων αλλά και αίσθηση μη απόλαυσης της καθημερινότητας.

Υπάρχουν και καλά νέα στην όλη υπόθεση όμως και δεν είναι άλλα απο το οτι ένα συνεπές και ατομικευμένο πρόγραμμα εκγύμνασης μπορεί να ανακουφίσει ή αναστείλει, ακόμη και βελτιώσει οποιοδήποτε “κατήφορο” μπορεί να παρει το σώμα μας είτε σε επίπεδο γήρανσης είτε στο κομμάτι της δύναμης, κινητηκότητας και ισορροπίας.

Το Pilates είναι μια εξαιρετική μέθοδος για ολόκληρο το σώμα αλλά και το νου, χαμηλής έντασης και προσαρμόσιμη στον καθένα που φημίζεται για την ευθυγράμμιση που προσφέρει στο σώμα καθώς και την ενίσχυση της δύναμης αλλά και της κινητικότητας των αρθρώσεων. Ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία και τη φυσική κατάσταση, το Pilates είναι μια μέθοδος που μπορεί να ακολουθήσει ο καθένας και να τον οδηγήσει στον δικό του προσωπικό στόχο. Είναι η μέθοδος που μπορεί να σας συντροφεύει για μία ζωή οδηγώντας σας σε μια καλύτερη ζωή!

Δείτε παρακάτω γιατί το Pilates αποτελεί την πιο χρήσιμη μέθοδο εκγύμνασης και ιδιαιτέρως στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Τι είναι το Pilates

Το Pilates – γνωστό και ως “Contrology” – είναι ένα σύστημα ασκήσεων που αναπτύχθηκε από τον Joseph H. Pilates στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο Joseph H.Pilates αφιερώνοντας όλη του την καρδιά και την ψυχή στο έργο του, έπαιρνε δύναμη βλέποντας το έργο του να αποδίδει καρπούς, πρώτα στον ίδιο και στη συνέχεια σε όλους τους άλλους, κρατώντας τον δυνατό και γερό μέχρι τα 80 του χρόνια.

.

Γιατί είναι σημαντική η βελτίωση της οστικής πυκνότητας; Η χαμηλή οστική πυκνότητα σημαίνει ότι τα οστά μας μπορεί να σπάσουν πιο εύκολα, ακόμα και όταν εκτελούμε καθημερινές δραστηριότητες, όταν στεκόμαστε ή περπατάμε. Η διατήρηση της οστικής πυκνότητας καθώς μεγαλώνουμε είναι σημαντική για την αντιμετώπιση της εμφάνισης οστεοπενίας και οστεοπόρωσης.

  1. Βελτιώνει τη στάση του σώματος

Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ανθρώπους να παραπονιούνται για μείωση του ύψους τους μεγαλώνοντας ή οτι έχουν την τάση να σκύβουν μπροστά; Η κακή ευθυγράμμιση και η κακή στάση του σώματος μπορούν να αποδοθούν τόσο στην απώλεια οστικής πυκνότητας όσο και στις κακές συνήθειες.

Αυτά είναι που προκαλούν συμπίεση των οργάνων και των αρθρώσεων ενώ δημιουργούν σφίξιμο στους μύες και ανισορροπία, πράγματα που οδηγούν σε πόνο. Το Pilates επικεντρώνεται στην ευθυγράμμιση και εξισορρόπηση του σώματός με έμφαση στη δημιουργία καλής κινητικότητας των αρθρώσεων. Ο συνδυασμός δύναμης και ελαστικότητας στους μυς που προσφέρει η μέθοδος, μαζί με μια βαθύτερη επίγνωση της ευθυγράμμισης, συχνά οδηγεί σε καλύτερη στάση του σώματος.

  1. Βελτιώνει την ισορροπία και το βάδισμα

Η ισορροπία και ο συντονισμός είναι ζωτικής σημασίας για καθημερινές δραστηριότητες, όπως το περπάτημα. Η απώλεια δύναμης και κινητικότητας, μαζί με την κακή στάση του σώματος, μπορεί να προκαλέσει μια αλυσιδωτή αντίδραση που ξεκινά με απροθυμία του ατόμου να κινηθεί και συχνά εξελίσσεται σε φόβο πτώσης.

Επιπλέον, οι άνθρωποι συχνά βιώνουν αλλαγές στα μοτίβα βάδισης καθώς γερνούν. Πολλοί χάνουν την κινητικότητα του αστραγάλου και στη συνέχεια έχουν πρησμένα και δύσκαμπτα πόδια που είτε αρχίζουν να τα σέρνουν είτε να μπερδεύουν το βήμα τους. Το Pilates βελτιώνει την ισορροπία και το βάδισμα μέσω ειδικής προπόνησης ισορροπίας και ενδυνάμωσης του κορμού, των γοφών, των ποδιών και των αστραγάλων.

 στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Χριστίνα Βασιλειάδου

Βασιλειάδου Χριστίνα, Γυμνάστρια – Χαλκίδα

Πηγές

  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30712743
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4842436/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26406222/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28107853/
  • https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0251391
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27814860/
  • https://www.researchgate.net/publication/309751783_The_Relationship_between_the_Adaptation_Resilience_Selfesteem_and_Depression_of_Female_Seniors_Participating_in_Pilates
  • https://peerj.com/articles/7948/
  • https://www.researchgate.net/publication/340667747_The_Effect_of_Pilates_Training_on_Immune_Markers_in_Elderly_Men
  • https://www.researchgate.net/publication/312049804_Effects_of_Clinical_Pilates_Exercises_on_Patients_Developing_Lymphedema_after_Breast_Cancer_Treatment_A_Randomized_Clinical_Trial

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ