Πέντε σημαντικά οφέλη που κερδίζει το σώμα σου όταν κάνεις σχοινάκι

Σχοινάκι
iStock

Μπορεί το σχοινάκι να έχει συνδεθεί με τις αναμνήσεις της παιδικής σου ηλικίας, όπου μαζί με τις συμμαθήτριες σου στο δημοτικό, χοροπηδούσατε ανέμελες κυκλικά η μια μετά την άλλη, μεγαλώνοντας ίσως έχεις συνειδητοποιήσει πως τα δεδομένα αλλάζουν. Η διασκεδαστική αυτή δραστηριότητα μπορεί εύκολα να ενταχθεί πλέον και στην ενήλικη ζωή και συγκεκριμένα στο κομμάτι της fitness ρουτίνα σου, αφού το σχοινάκι αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο εκγύμνασης, ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ των αθλητών του μποξ – αρκεί να θυμηθείς τον Sylvester Stallone στην εμβληματική ταινία “Rocky Balboa”.

Ακόμα και αν δεν ασχολείσαι με το box, το kick boxing ή οποιαδήποτε άλλη πολεμική τέχνη, έχεις πολλά – και σημαντικά – οφέλη να κερδίσεις, προσθέτοντας απλώς το σχοινάκι στις προπονήσεις σου. Στους πιο προφανείς λόγους που επιλέγουν πολλοί να γυμναστούν κάνοντας σχοινάκι, συμπεριλαμβάνεται η έντονη καύση θερμίδων που επιτυγχάνεται σε μικρότερο χρόνο, αφού πρόκειται για άσκηση υψηλής έντασης. Η ταυτόχρονη σμίλευση ποδιών και κοιλιακών είναι επίσης ένας ακόμα πειστικός λόγος για να ξεκινήσεις τα χοροπηδήματα. Πέραν αυτών, όμως, η εν λόγω πρακτική προσφέρει μια σειρά αποτελεσμάτων υψίστης σημασίας για την υγεία σώματος και μυαλού.

5 καλοί λόγοι να προσθέσεις το σχοινάκι στη fitness ρουτίνα σου:

Κάνοντας σχοινάκι, βελτιώνεται η υγεία των οστών

Τα συνεχόμενα άλματα στον αέρα είναι μια άσκηση που απαιτεί την συνολική εξάσκηση του σκελετού του σώματος, κάτι που επιτυγχάνεται με ελάχιστες ασκήσεις, τις οποίες συχνά αγνοούμε. Η παραπάνω άσκηση εξυπηρετεί την διατήρηση της οστικής πυκνότητας στα επίπεδα που βρίσκεται, αποτρέποντας την μείωση της. “Ειδικά για τις νεαρές γυναίκες, προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε τέτοιες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της εφηβείας για την κορύφωση της οστικής πυκνότητας, καθώς είναι πολύ πιο δύσκολο η τελευταία να αυξηθεί μετά την ηλικία των είκοσι ετών. Επίσης, η προπόνηση με σχοινάκι μπορεί να βοηθήσει την βελτίωση της υγείας των οστών των γυναικών που βρίσκονται στο στάδιο της εμμηνόπαυσης καθώς και έπειτα από αυτό, αφού στις εν λόγω ηλικίες παρατηρούνται αυξημένα ποσοστά οστεοπόρωσης” επισημαίνει ο Dr. William Roberts διευθυντής του προγράμματος “Αθλητική Ιατρική” του Πανεπιστημίου Ιατρικής της Μινεσότα.

Και το καρδιαγγειακό σύστημα

Το σχοινάκι, χωρίς αμφιβολία, είναι μια άσκηση που προστατεύει την υγεία της καρδιάς και των πνευμόνων, λόγω της σημαντικής αύξησης των παλμών που παρατηρείται κατά την εκτέλεση της. Θεωρείται η καλύτερη cardio προπόνηση συγκριτικά με το περπάτημα – τρέξιμο ή την ποδηλασία καθώς επιτρέπει στον καρδιακό ρυθμό να φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα της λειτουργίας του.

Αποκτάς καλύτερη ισορροπία και συντονισμό

Ο συντονισμός είναι μια σύνθετη λειτουργία που απαιτεί την ταυτόχρονη διεκπεραίωση διάφορων καταστάσεων. Το σχοινάκι απαιτεί τον πλήρη συντονισμό των χεριών, των ποδιών αλλά και των ματιών, εκπαιδεύοντας το μυαλό με την επαναλαμβανόμενη κίνηση.”Τα άλματα σε σχοινάκι δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτείται συγκέντρωση και επίγνωση του σώματος μας. Ωστόσο μέσω της πρακτικής επιτυγχάνονται τα δύο τελευταία, φτάνοντας σε μια κατάσταση πλήρους συντονισμού” επισημαίνει ο ειδικός, εξηγώντας επίσης πως η επανάληψη αυτή εκπαιδεύει και την ισορροπία, βελτιώνοντας την τελικά.

Προλαμβάνονται τραυματισμοί

Όπως ήδη προαναφέραμε, το σχοινάκι σαν άσκηση ενδυναμώνει τον σκελετό του σώματος, βελτιώνοντας την υγεία των οστών. Επομένως, όταν τα οστά βρίσκονται σε καλή κατάσταση προλαμβάνονται τραυματισμοί και χρόνιες παθήσεις, που προέρχονται από την μείωση της οστικής πυκνότητας με την πάροδο του χρόνου. Μέσω της άσκησης με σχοινάκι ισχυροποιείται μεταξύ άλλων η άρθρωση του αστραγάλου – ποδοκνημική άσκηση – η οποία συχνά ταλαιπωρείται από κακώσεις και σπασίματα.

Ενδυναμώνονται οι ώμοι

Από άποψη δύναμης και τόνωσης, η άσκηση με σχοινάκι επικεντρώνεται κυρίως στον πυρήνα και το κάτω μέρος του σώματος. Ωστόσο, σύμφωνα με μια μικρή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο “Human Kinetics Journal” απέδειξε ότι η κίνηση που προκύπτει με το σχοινάκι μπορεί να ενδυναμώσει εξίσου αποτελεσματικά και τις αρθρώσεις των ώμων, βελτιώνοντας το εύρος της κίνησης τους.

Διάβασε επίσης: To πλάνο για περπάτημα σε ανηφόρα ή σκάλα με στόχο την απώλεια βάρους

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ