Ετσι η άσκηση βοηθάει στη μείωση του στρες και του άγχους

Προσπαθείς να βρεις φυσικούς τρόπους διαχείρισης του άγχος και του στρες για σένα ή για κάποιο αγαπημένο σου άτομο; Βασιζόμενοι στο αρχαίο γνωμικό «νους υγιής εν σώματι υγιεί», η σωματική άσκηση δεν είναι ωφέλιμη μόνο για το σώμα, αλλά και για το μυαλό!

Στο παρόν άρθρο θα μιλήσουμε για το τι είναι στρες, τι άγχος, και πώς η καλύτερη διαχείρισή τους σχετίζονται με την άσκηση.

Γράφει η Νάντια Μαρκοπούλου, Γυμνάστρια, Αθήνα

Στρες

Το στρες συνιστά μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού σε ένα νέο και απαιτητικό για αυτόν ερέθισμα. Στην πραγματικότητα είναι ένας πολύ χρήσιμος μηχανισμός που έχει ως αποτέλεσμα την απελευθέρωση αδρεναλίνης, η οποία μας επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε άμεσα στις νέες αυτές προκλήσεις και να παραμένουμε σε εγρήγορση.

και το άγχος του (Lago et al., 2019).

Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Νάντια Μαρκοπούλου, Γυμνάστρια, Αθήνα

Βιβλιογραφία

  • Brellenthin, A. G., Crombie, K. M., Hillard, C. J., & Koltyn, K. F. (2017). Endocannabinoid and mood responses to exercise in adults with varying activity levels. Medicine and science in sports and exercise, 49(8), 1688–1696.
  • Ellingson, L. D., Meyer, J. D., Shook, R. P., Dixon, P. M., Hand, G. A., Wirth, M. D., Paluch, A. E., Burgess, S., Hebert, J. R., & Blair, S. N. (2018). Changes in sedentary time are associated with changes in mental wellbeing over 1 year in young adults. Preventive medicine reports, 11, 274–281.
  • Gladwell, V. F., Brown, D. K., Wood, C., Sandercock, G. R., & Barton, J. L. (2013). The great outdoors: how a green exercise environment can benefit all. Extreme physiology & medicine, 2(1), 3.
  • Herbert, C., Meixner, F., Wiebking, C., & Gilg, V. (2020). Regular physical activity, short-term exercise, mental health, and well-being among university students: The results of an online and a laboratory study. Frontiers in psychology, 11, 509.
  • Herring, M. P., Lindheimer, J. B., & O’Connor, P. J. (2014). The Effects of Exercise Training on Anxiety. American Journal of Lifestyle Medicine, 8(6), 388–403.
  • Hill, E. E., Zack, E., Battaglini, C., Viru, M., Viru, A., & Hackney, A. C. (2008). Exercise and circulating cortisol levels: the intensity threshold effect. Journal of endocrinological investigation, 31(7), 587–591.
  • Joo, J., Williamson, S.A., Vazquez, A.I., Fernandez, J. R., & Bray, M. S. (2019) The influence of 15-week exercise training on dietary patterns among young adults. International Journal of Obesity, 43, 1681–1690.
  • Lago, T. R., Hsiung, A., Leitner, B. P., Duckworth, C. J., Balderston, N. L., Chen, K. Y., Grillon, C., & Ernst, M. (2019). Exercise modulates the interaction between cognition and anxiety in humans. Cognition & emotion, 33(4), 863–870.
  • McHugh, J. E., & Lawlor, B. A. (2012). Exercise and social support are associated with psychological distress outcomes in a population of community-dwelling older adults. Journal of health psychology, 17(6), 833-844.
  • Peluso, M. A. M., & Andrade, L. H. S. G. D. (2005). Physical activity and mental health: the association between exercise and mood. Clinics, 60(1), 61-70.
  • Rebar, A. L., Stanton, R., Geard, D., Short, C., Duncan, M. J., & Vandelanotte, C. (2015). A meta-meta-analysis of the effect of physical activity on depression and anxiety in non-clinical adult populations. Health psychology review, 9(3), 366-378
  • Rosenbaum, S., Vancampfort, D., Steel, Z., Newby, J., Ward, P. B., & Stubbs, B. (2015). Physical activity in the treatment of Post-traumatic stress disorder: A systematic review and meta-analysis. Psychiatry research, 230(2), 130–136.
  • Schuch, F. B., Vancampfort, D., Rich ards, J., Rosenbaum, S., Ward, P. B., & Stubbs, B. (2016). Exercise as a treatment for depression: a meta-analysis adjusting for publication bias. Journal of psychiatric research, 77, 42-51.
  • Schultchen, D., Reichenberger, J., Mittl, T., Weh, T., Smyth, J. M., Blechert, J., & Pollatos, O. (2019). Bidirectional relationship of stress and affect with physical activity and healthy eating. British journal of health psychology, 24(2), 315–333.
  • Sharon-David, H., & Tenenbaum, G. (2017). The Effectiveness of Exercise Interventions on Coping with Stress: Research Synthesis.
  • Taylor-Piliae, R. E., Fair, J. M., Haskell, W. L., Varady, A. N., Iribarren, C., Hlatky, M. A., & Fortmann, S. P. (2010). Validation of the Stanford Brief Activity Survey: examining psychological factors and physical activity levels in older adults. Journal of Physical Activity and Health, 7(1), 87-94.
  • von Haaren, B., Ottenbacher, J., Mue nz, J., Neumann, R., Boes, K., & Ebner-Priemer, U. (2016). Does a 20-week aerobic exercise training programme increase our capabilities to buffer real-life stressors? A randomized, controlled trial using ambulatory assessment. European journal of applied physiology, 116(2), 383-394.
  • Zamani Sani, S. H., Fathirezaie, Z., Brand, S., Pühse, U., Holsboer-Trachsler, E., Gerber, M., & Talepasand, S. (2016). Physical activity and self-esteem: testing direct and indirect relationships associated with psychological and physical mechanisms. Neuropsychiatric disease and treatment, 12, 2617–2625.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ