9 μοναδικά οφέλη από τις Άρσεις Θανάτου (Deadlifts)

Τα Deadlifts είναι βασικό στοιχείο των περισσότερων προγραμμάτων προπόνησης δύναμης και είναι μία από τις τρεις άρσεις που εκτελούνται στο Δυναμικό Τρίαθλο (powerlifting).

Οι άρσεις θανάτου μπορούν να εκτελεστούν χρησιμοποιώντας μια ποικιλία εργαλείων προπόνησης, με τη μπάρα να είναι η πιο κοινή επιλογή.

Γράφει ο Παύλος Κοθωνίδης, Γυμναστής, Καβάλα

Ένας μεγάλος όγκος ερευνών υποστηρίζει τη χρήση της άρσης θανάτου για μια ποικιλία στόχων φυσικής κατάστασης και απόδοσης — τόσο μεταξύ των αθλητών όσο και του γενικού πληθυσμού.

Τα οφέλη των Deadlift

Αυτό το άρθρο σας παρουσιάζει τα οφέλη των deadlift, τεκμηριώνοντας ερευνητικά γιατί είναι καλό να τα εντάσσουμε στις προπονήσεις μας.

  1. Περισσότερη δύναμη

Μια ανασκόπηση του 2018 που δημοσιεύτηκε στο MOJ Yoga & Physical Therapy διερεύνησε τα οφέλη της εκτέλεσης καθισμάτων, άρσεων θανάτου και πιέσεων πάγκου στη δύναμη και τη γενική υγεία. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μια φυσιολογική απόκριση της άρσης θανάτου ήταν η δύναμη, η ισχύς και η αθλητική απόδοση ολόκληρου του σώματος.

Σε σύγκριση με άλλες ασκήσεις που απασχολούν τόσους μύες όσο και οι άρσεις, αυτή η άσκηση επιτρέπει να άρση μεγαλύτερου βάρους.

.

  1. Ανθεκτικότερη Μέση / Λιγότεροι Τραυματισμοί

Το να έχουμε μια δυνατή μέση είναι σημαντικό όφελος, ειδικά όσο μεγαλώνουμε. Πολλοί άνθρωποι βιώνουν πόνο στη μέση λόγω αδύναμου πυρήνα, υπερβολικού βάρους κυρίως λόγο καθιστικής ζωής ή τρόπου ζωής (επάγγελμα).

Αν κάνετε τις άρσεις θανάτου μέρος της ρουτίνας σας, θα ανακουφίσετε τον πόνο στη μέση και θα αποτρέψετε την ανάπτυξή του στο μέλλον. Φροντίστε να κρατάτε όλη σας την πλάτη της σε μια ευθεία καθ’ολη τη διάρκεια της κίνησης (από τον αυχένα μέχρι και τη λεκάνη).

Το Journal of Strength and Conditioning Research ανέφερε ότι η προπόνηση με deadlifts μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου και της υποκινητικότητας σε ορισμένους ασθενείς με οσφυαλγία.

Οι άρσεις θανάτου είναι μια πολύ λειτουργική κίνηση, που σημαίνει ότι βοηθούν σε πολλές καθημερινές εργασίες. Αυτό θα μειώσει τις πιθανότητες να τραυματιστείτε κάθε φορά που μεταφέρετε ψώνια, αλλάζετε λάστιχα, μετακινείτε έπιπλα σπιτιού κ.λπ.

(ιδανικά υπό την επίβλεψη γυμναστή) καθώς είναι το Α και το Ω για να αποκτήσετε όλα αυτά τα οφέλη!

Παύλος Κοθωνίδης, Γυμναστής, Καβάλα

Πηγές

https://medcraveonline.com/MOJYPT/the-health-and-performance-benefits-of-the-squat-deadlift-and-bench-press.html

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25226322/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25559899/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24276305/

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ