Βίρτους Μπολόνια – Παναθηναϊκός: Η προβληματική απεξάρτηση από τον Μπέικον και η ραψωδία του Σενγκέλια με το 51% των πόντων

Ο Παναθηναϊκός δεν τα κατάφερε στην Μπολόνια. Οι “πράσινοι” πάλεψαν κόντρα στην Βίρτους, ανέτρεψαν διαφορά 13 πόντων και πέρασαν μπροστά στην τέταρτη περίοδο, αλλά στο τέλος κατέρρευσαν και δέχθηκαν ένα σερί 14-0, που αποδείχθηκε καταδικαστικό, γνωρίζοντας την ήττα με 74-64.

Το αναλύει με την βοήθεια του InStat Scout την ήττα των “πράσινων”.

Ραψωδία Σενγκέλια, υπεύθυνος για το 51% των πόντων της Βίρτους

Ο Τορνίκε Σενγκέλια ταλαιπωρήθηκε πολύ τους τελευταίους μήνες με τραυματισμούς. Για κακή τύχη του Παναθηναϊκού, φάνηκε να αρχίζει να βρίσκει ρυθμό στο μεταξύ τους παιχνίδι, με τον Γεωργιανό να δίνει ένα πραγματικό ρεσιτάλ, καθορίζοντας τις εξελίξεις, αφού έκλεισε τον αγώνα με 16 πόντους και 7 ασίστ. Ήταν αυτός που έθεσε τον τόνο στην αρχή όταν ξέφυγε η Βίρτους, αλλά και αυτός που έβαλε την υπογραφή του στο φινάλε όταν επέστρεψε στο παιχνίδι ο Παναθηναϊκός.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Σύμφωνα με το InStat Scout, ο Σενγκέλια ήταν συνολικά υπεύθυνος για 38 από τους 74 πόντους της Βίρτους, δηλαδή το 51%! Ξέχωρα από τους 16 πόντους που σημείωσε, έδωσε ακόμα 10 πόντους από ασίστ, 6 πόντους από δικά του σκριν και άλλους 6 πόντους όπου συνδύασε ασίστ και σκριν (handoff, όπου έδωσε την μπάλα χέρι με χέρι και κατόπιν σκριν για να σουτάρει συμπαίκτης του). Τα handoff plays ήταν γενικά και αυτά που καθόρισαν τις εξελίξεις του αγώνα.

Ο Γεωργιανός είναι ένας εκ των κορυφαίων ψηλών πασέρ στην Ευρώπη και εξαιρετικός σε καταστάσεις handoff, αφού πασάρει στον σωστό χρόνο και στήνει το σκριν όταν πρέπει, βρίσκοντας σε κίνηση των συμπαίκτη του. Ο Παναθηναϊκός είχε μεγάλο θέμα σε τέτοιες καταστάσεις, αφού ούτε ο Ντέρικ Γουίλιαμς, ούτε ο Μπέικον (που κλήθηκαν να μαρκάρουν τον Σενγκέλια) έδωσαν σωστές βοήθειες, με τον Γεωργιανό είτε να πασάρει, είτε να κάνει προσποίηση ότι θα πασάρει (fake handoff) και να εφορμά προς το καλάθι, όπου είχε την επιλογή να πάρει προσπάθεια ή να πασάρει.

Η αντεπίθεση του Παναθηναϊκού και το σημείο-κλειδί

Σε ένα παιχνίδι που όλα πήγαν άσχημα για 20 λεπτά, ο Παναθηναϊκός έβγαλε αντίδραση για περίπου 10 λεπτά. Παίζοντας κόντρα σε μία ομάδα με εμφανή επιθετικά προβλήματα, ο Παναθηναϊκός εκμεταλλεύτηκε το πέρασμα των Σενγκέλια-Τεόντοσιτς (των πιο ποιοτικών παικτών της Βίρτους δηλαδή) στον πάγκο και προσαρμόστηκε στην άμυνα των Ιταλών στο Pick and Roll.
Η Βίρτους συνηθίζει να παίζει στο Pick and Roll άμυνα weak hand (μετάφραση: Στέλνει τον παίκτη στο “αδύνατο” χέρι του. Τους δεξιόχειρες Γουόλτερς και Μπείκον στο αριστερό χέρι, τον αριστερόχειρα Λι στο δεξί του χέρι).

Ο Παναθηναϊκός αντιμετώπισε πρόβλημα από αυτή την άμυνα, μέχρι που πήρε την απόφαση να ανεβάσει τον σκρινέρ (τον ψηλό που κάνει σκριν δηλαδή) στα 10 μέτρα, προκειμένου να παρέχει περισσότερο χώρο στον χειριστή της μπάλας και να του δώσει επιλογές. Αυτό άνοιξε την άμυνα της Βίρτους, με τον Λι να δίνει λύσεις στην δημιουργία και τον Πονίτκα να βάζει μεγάλα σουτ, με τους “πράσινους” να περνούν μπροστά με 55-57.

Όσο γινόταν ωστόσο όλο αυτό, ο Παναθηναϊκός έπαιζε σταθερά με τον Ντέρικ Γουίλιαμς στο παρκέ. Ο Αμερικανός έπαιξε 13 σερί λεπτά και χρειαζόταν ανάσες. Η τρύπα πίσω του εξακολουθεί να υπάρχει, με τους “πράσινους” να ρίχνουν στο παρκέ τον Μπέικον σε θέση πάουερ φόργουορντ, ενώ πέρασε στον πάγκο και τον Λι, ρίχνοντας στο παρκέ τον Γουόλτερς. Το σκηνικό της ανατροπής είχε στηθεί. Η Βίρτους έριξε στο παρκέ τους Σενγκέλια και Τεόντοσιτς.

Η Βίρτους έτρεχε το ίδιο σύστημα για 5 λεπτά όταν έκανε σερί 14-0

Στην πρώτη επίθεση μετά τις αλλαγές, η Βίρτους χτύπησε στο Pick and Roll τον Γουόλτερς και τον Γκουντάιτις (57-57). Στην επόμενη φάση ένα handoff play ανάμεσα σε Σενγκέλια και Κορντινιέ οδήγησε στο τρίποντο του Γάλλου για το 60-57. Στην επόμενη επίθεση η Βίρτους έτρεξε αυτό το σύστημα, όπου περιελάμβανε τρεις πάσες χέρι με χέρι (handoff) και ένα γρήγορο Pick and Roll με δημιουργό τον Τεόντοσιτς και τον Μπάκο να τελειώνει την φάση:

Αυτή η φάση έμελλε να είναι ο πρόλογος όσων θα ακολουθούσαν. Για τα επόμενα πέντε λεπτά η Βίρτους έτρεχε συνεχώς το ίδιο σύστημα. Τρεις πάσες χέρι με χέρι και επίθεση σε Pick and Roll από τις 45 μοίρες, χτυπώντας αλύπητα τον Γκουντάιτις που μάρκαρε το σκριν. Όταν πέρασε ο Παπαγιάννης και ο Παναθηναϊκός προσπάθησε να προσαρμοστεί (δοκίμασε αλλαγές ή και ICE, αρνούμενος το τελευταίο σκριν) η Βίρτους προσαρμόστηκε και βρήκε πάλι λύσεις. Το παιχνίδι είχε κριθεί.

Στο ίδιο έργο θεατής

Ο Παναθηναϊκός ηττήθηκε σε παιχνίδι που δέχθηκε μόλις 74 πόντους εκτός έδρας. Και ηττήθηκε επειδή, στο τέλος της ημέρας, απλώς δεν είχε αρκετές λύσεις για να αντέξει σε ένα ματς που ο αντίπαλός του είχε αρκετά μακριά κορμιά να ρίξει πάνω στον Ντουέιν Μπέικον. Η προσπάθεια απογαλακτισμού των “πράσινων” από τον Αμερικανό είναι δεδομένη, ωστόσο είναι σαφές ότι για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει και οι υπόλοιποι παίκτες να δώσουν κάτι, ή έστω να βρεθεί τρόπος να διαβαστεί σωστά το παιχνίδι.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Την ίδια στιγμή ωστόσο, είναι άδικο να σταθεί κάποιος μόνο στον Μπέικον. Ο Μπέικον δεν είναι το πρόβλημα, αλλά μέρος του προβλήματος. Ο Παναθηναϊκός δεν ηττήθηκε απλώς επειδή ο Αμερικανός ήταν σε κακή μέρα και δεν μπορεί να απογαλακτιστεί από αυτόν. Ηττήθηκε επειδή όταν έπρεπε να πάρει ανάσες ο Ντέρικ Γουίλιαμς δεν υπήρχε δεύτερος πάουερ φόργουορντ από τον πάγκο. Επειδή όταν πέρασε στον πάγκο ο Λι δεν υπήρχε άλλος γκαρντ με αμυντικές αρετές, αφού ο Παναγιώτης Καλαϊτζάκης έχει πλέον παροπλιστεί. Ηττήθηκε επειδή δεχόταν πόντους με το ίδιο σύστημα για 5 σερί λεπτά στην 4η περίοδο και την ίδια στιγμή απέτυχε στην επίθεση να σημαδέψει έστω σε μία φάση τον Τεόντοσιτς.

Στο τέλος της ημέρας, το μεγαλύτερο πρόβλημα του Παναθηναϊκού ήταν πως βρέθηκε στο ίδιο έργο θεατής. Από το ξεκίνημα της σεζόν έχει τα ίδια προβλήματα και χάνει με τον ίδιο τρόπο. Και αν συνεχίσει να αγωνίζεται έτσι, τότε δεν πρόκειται να αλλάξουν πολλά.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ