Όταν η Βόρεια Κορέα «φέσωσε» με 280 εκατ. ευρώ τη Volvo – Η άγνωστη ιστορία

Σιγή ασυρμάτου τηρεί για σχεδόν μισό αιώνα η Βόρεια Κορέα, η οποία «άρπαξε» 1.000 κορυφαία σεντάν της Volvo, δίχως να της δώσει… ευρώ.

Δύο φορές τον χρόνο η σουηδική κυβέρνηση χτυπάει την πόρτα της Βόρειας Κορέας, ζητώντας τη διευθέτηση ενός υπέρογκου χρέους που κρατά από το 1974, όταν η Volvo εμπιστέυτηκε τη λάθος χώρα: Έστειλε «καραβιές» αυτοκινήτων στην Πιονγιάνγκ. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

Όταν τερματίστηκε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, οι χώρες εργάστηκαν πυρετωδώς προκειμένου να σταθούν ξανά στα πόδια τους. Με την ανάδυση ενός καθεστώτος ειρήνης, οι διπλωματικοί και οικονομικοί δεσμοί μεταξύ των χωρών άρχισαν να δημιουργούνται ξανά από το μηδέν, με φόντο την καλλιέργεια ενός κλίματος συνεργασίας που θα προσέδιδε νέες επιχειρηματικές προοπτικές.

Τη μεγαλύτερη προσπάθεια έπρεπε να καταβάλει η ευρωπαϊκή ήπειρος, που άρχισε να μαζεύει τα κομμάτια της. Μαζί και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, που προέβησαν στην μανιώδη αναζήτηση ευκαιριών ώστε να ορθοποδήσουν. Κάποιες το κατάφεραν, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Volvo η οποία άρχισε να υφαίνει τον μύθο της ως το «Φαινόμενο της Σουηδίας», η εταιρεία-ορόσημο στο πεδίο της ασφάλειας.

volvo βόρεια Κορέα

Η συμφωνία που δεν τηρήθηκε ποτέ

Τρεις δεκαετίες, λοιπόν, μετά τον τερματισμό των εχθροπραξιών του Β’ Π.Π., η Volvo άρχισε να αισθάνεται ξανά ισχυρή και επικεντρώθηκε στην ενδυνάμωση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων της. Μία από τις αναδυόμενες οικονομίες που «κύκλωσε» η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν αυτή Βόρεια Κορέα, βλέποντας τα εδάφη της Πιονγιάνγκ ως τον ιδανικό προορισμό για τα τετράτροχα προϊόντα της.

Η Σουηδία ήδη εξήγαγε μηχανήματα στη Βόρεια Κορέα, ενώ ήταν η πρώτη δυτική χώρα που εγκαθίδρυσε πρεσβεία στη χώρα της Ανατολικής Ασίας.

Οι υπογραφές μεταξύ των Volvo και Πιονγιάνγκ «έπεσαν», με την τελευταία να λαμβάνει 1.000 κομμάτια του ιδιαίτερα δημοφιλούς sedan 144, με το deal να ανέρχεται στις 600 εκατ. κορώνες Σουηδίας, ήτοι 56.100.000 ευρώ, βάσει των τρέχουσων συναλλαγματικών ισοτιμιών.

volvo βόρεια Κορέα

Το Volvo 144 παρήχθη μεταξύ 1967 και 1974, και ήταν το πρώτο 4θέσιο μοντέλο που ενσωμάτωνε 4κύλινδρο κινητήρα. Καθόλη την εμπορική του σταδιοδρομία γνώρισε τεράστια επιτυχία, με τα παραχθέντα κομμάτια να ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο.

Σημειώνεται ότι στη Βόρεια Κορέα έφτασαν αυτοκίνητα με έτη κατασκευής το 1972 και το 1973, με πολλά αντίτυπα να κυκλοφορούν ακόμα και σήμερα στους δρόμους της χώρας.

Η Volvo είχε φροντίσει για την ανθεκτικότητα και τη μακροζωία του sedan της. Δεν κατάφερε, όμως, να προβλέψει την αφερεγγυότητα των Βορειοκορεατών, οι οποίοι αποφάσισαν να μην δώσουν… ευρώ στους Σουηδούς.

Οι Σκανδιναβοί, δύο χρόνια μετά την παράδοση των sedan, ζήτησαν τα πρώτα 111 ευρώ. Και με το πέρασμα των ετών άρχισαν να διεκδικούν μεγαλύτερα ποσά. Διεκδικήσεις, όμως, που έπεφταν στο κενό, μιας και στην Πιονγιάνγκ τηρούσαν σιγή ασυρμάτου.

volvo βόρεια Κορέα

Από το 1974 μέχρι σήμερα, κάθε δύο χρόνια η σουηδική κυβέρνηση διεκδικεί τα χρωστούμενα, που σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Εξωτερικών ανέρχονται στα 277 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για χρήματα που δεν έχουν… λείψει από τη Volvo, μιας και η σουηδική κυβέρνηση αποφάσισε να ξεχρεώσει την αυτοκινητοβιομηχανία με χρήματα από τα δημόσια ταμεία της.

Τις διαπραγματεύσεις προς τη χώρα του Κιμ Γιονγκ Ουν έχουν αναλάβει κυβερνητικά στελέχη της Σουηδίας, με τις προσπάθειές τους να αποδεικνύονται μάταιες. Και το χρέος να διογκώνεται…

volvo βόρεια Κορέα

Διαβάστε επίσης:

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ