Εθνικό σχέδιο οδικής ασφάλειας: «Ασφαλείς δρόμοι – Υπεύθυνοι οδηγοί – Κυκλοφοριακή παιδεία – Δίκαιοι κανόνες για όλους»

Το σχέδιο της Κυβέρνησης προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, το οποίο εδράζεται στο τετράπτυχο «Ασφαλείς δρόμοι – Υπεύθυνοι οδηγοί – Κυκλοφοριακή παιδεία – Δίκαιοι κανόνες για όλους» ανέλυσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών,  Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ για την οδική ασφάλεια.

«Οι παράμετροι αυτές είναι αλληλένδετες και μόνο αν δουλέψουμε παράλληλα σε όλες μαζί μπορούμε να πετύχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Κάλεσε δε τους ίδιους τους νέους και νέες να δώσουν το παράδειγμα στην παρέα τους.

«Όλοι μας πρέπει να μάθουμε να βγάζουμε τον πιο σοβαρό και υπεύθυνο εαυτό μας όταν κρατάμε τιμόνι στα χέρια. Οι καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης είναι ένα σημαντικό εργαλείο. Και εδώ μπορείτε να βοηθήσετε πάρα πολύ. Γιατί κανείς δεν μπορεί να μιλήσει πιο πειστικά στις νέες και τους νέους, από τους ίδιους τους νέους», είπε ο κ. Καραμανλής και απευθυνόμενος στους νέους και νέες πρόσθεσε:

«Καμία καμπάνια δεν μπορεί να είναι τόσο αποτελεσματική, όσο μπορείτε να γίνετε εσείς οι ίδιοι αν ένα βράδυ που θα βγείτε πείτε στην παρέα σας «σήμερα έχω πιει, αφήνω το αυτοκίνητο και γυρίζω με ταξί». Γι’ αυτό και καλός οδηγός, είναι μόνο ο υπεύθυνος οδηγός. Πρώτα και πάνω από οτιδήποτε άλλο».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η οδική ασφάλεια πρέπει να μας γίνει τρόπος ζωής γιατί η ίδια ζωή της καθεμίας και του καθενός μας μπορεί να αλλάξει κυριολεκτικά μέσα σε μία στιγμή. Για αυτό και υπογράμμισε ότι η οδική ασφάλεια, αποτελεί έναν κρίσιμο εθνικό στόχο.

Τον οποίο μάλιστα η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας είχε θέσει πριν ακόμη γίνει Κυβέρνηση. Έναν στόχο για τον οποίον όλοι μας αξίζει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να δουλέψουμε μεθοδικά. Και μάλιστα, οφείλω να πω ότι την οδική ασφάλεια ως εθνικό στόχο την είχαμε ξεχωρίσει στην παράταξή μας πριν ακόμα γίνουμε κυβέρνηση.

«Βέβαια, θα μου πείτε, καλά τα λόγια, αλλά αυτό που μετράει τελικά είναι τα έργα. Η πολιτική έχει πραγματικά νόημα, όταν βοηθάει να γίνουν καλύτερες οι ζωές των ανθρώπων. Όταν πέρα από τα λόγια και τις καλές προθέσεις, γίνονται πράξεις με χειροπιαστά αποτελέσματα. Ιδίως όταν μιλάμε για τομείς κυριολεκτικά ζωής ή θανάτου», συνέχισε, παρουσιάζοντας το ολοκληρωμένο σχέδιο της Κυβέρνησης για την οδική ασφάλεια, το οποίο έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή.

«Το πρώτο εθνικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια, που δεν είναι ευχολόγιο, αλλά θέτει συγκεκριμένους στόχους, συγκεκριμένα ορόσημα και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Ώστε να καταφέρουμε, χρόνο με το χρόνο, να μειώσουμε τα ατυχήματα να μειώσουμε τους τόσο άδικους θανάτους και τραυματισμούς στην άσφαλτο», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Σημείωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει από το πιο φλέγον, τους ασφαλείς δρόμους, με ένα Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε όλη τη χώρα.

«Εντοπίστηκαν 7.000 επικίνδυνες θέσεις, σε 2.500 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες. Εκεί λοιπόν, πάμε να κάνουμε μικρές αλλά καθοριστικές παρεμβάσεις, που μπορούν να σώσουν ζωές. Μικρής κλίμακας και σχετικά χαμηλού κόστους, αλλά πολύ υψηλής αποτελεσματικότητας», εξήγησε. Αναφέρθηκε επίσης σε μεγάλα οδικά έργα, όπως το ΒΟΑΚ και το Πάτρα- Πύργος, που ξεμπλοκάρουν και προγραμματίζονται.

Όσον αφορά στην κυκλοφοριακή παιδεία, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι επειδή η υπεύθυνη οδήγηση ξεκινά από το πώς μαθαίνεις να οδηγείς, έχουν γίνει αλλαγές στην εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών.

«Για να τελειώνουμε επιτέλους με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, που είμαι βέβαιος ότι την ξέρετε κι εσείς καλά, κάποιοι πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως-όπως να οδηγούν!», σχολίασε. Σημείωσε δε ότι επειδή ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι επικίνδυνα γερασμένος, η Κυβέρνηση δίνει κίνητρα για την ανανέωσή του και για την σταδιακή ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

«Με βάση αξιόπιστα δεδομένα και τη διεθνή εμπειρία, προχωράμε σε αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο νέος Κ.Ο.Κ. έχει στο κέντρο της φιλοσοφίας του οι προβλέψεις του να είναι δίκαιες, ρεαλιστικές και να χτυπούν τα προβλήματα στη ρίζα τους» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας τον καθοριστικό ρόλο της Ελληνικής Αστυνομίας όσον αφορά στην εφαρμογή του νέου Κ.Ο.Κ.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας εναρμονίζεται τόσο με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας όσο και με το Σχέδιο Δράσης των Ηνωμένων Εθνών για τη 2η δεκαετία οδικής ασφάλειας, που έχουν θέσει ως στόχο τη μείωση του αριθμού των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών, κατά 50% έως το 2030.

Η Ελλάδα παρά την εντυπωσιακή μείωση (49%) που έχει καταγράψει σε θανάτους από οδικά ατυχήματα την τελευταία δεκαετία (2011-2020), εξακολουθεί να υπολείπεται σταθερά του ευρωπαϊκού μέσου όρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι απαραίτητη η θεσμοθέτηση και εφαρμογή του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το μείζον κοινωνικό και εθνικό θέμα των οδικών ατυχημάτων.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ