Έρευνα: 4 στους 10 σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό μέσα στο 12μηνο

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να εκτοξευθούν τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έρευνας EY Mobility Consumer Index (MCI), με συμμετοχή περισσότερων από 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες.

Περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες που σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό – μία αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020 – ενώ 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό.

Συνολικά, το 50% των ερωτηθέντων αναμένουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο, με το 65% εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα προβούν σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Το 66% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα ηλεκτρικό όχημα, ποσοστό που εκτοξεύεται στο 91% για όσους σχεδιάζουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα ως το επόμενό τους αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, το κόστος ιδιοκτησίας και συντήρησης λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα.

Η φόρτιση στο επίκεντρο

Παρά το γεγονός ότι η πορεία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να είναι σύντομα ανοδική, η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει, και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς που απασχολούν όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%). Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Renault Megane E Tech 2022 1600 64

Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να δηλώνουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητά της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία της φόρτισης.

Η αυτοκίνηση ανακάμπτει

Παρότι η έρευνα αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των διαδρομών που κάνουν οι καταναλωτές αναμένεται να μειωθεί κατά 5% σε σχέση τα προ-COVID επίπεδα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν τον λιγότερο δημοφιλή τρόπο μετακίνησης (με αναμενόμενη μείωση της χρήσης τους κατά 11%), ενώ το αυτοκίνητο αναδεικνύεται ως η κορυφαία επιλογή.

Οι περισσότεροι ερωτηθέντες που είναι είτε κάτοχοι αυτοκινήτου, είτε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα, δηλώνουν ότι η δυνατότητα διαρκούς πρόσβασης σε ένα προσωπικό όχημα είναι σημαντική για εκείνους (56%), και ότι η ασφάλεια και η ευεξία τους εξασφαλίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό από ένα προσωπικό όχημα (52%).

Επιπρόσθετα, ενώ η έρευνα δείχνει ότι οι μετακινήσεις για προσωπικούς λόγους αναμένονται να ανακάμψουν στα επίπεδα πριν την πανδημία, οι επαγγελματικές μετακινήσεις αναμένονται να μειωθούν κατά 14%, υποδεικνύοντας μία σημαντική στροφή προς την τηλεργασία.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την πηγή της είδησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ