Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αυξανόμενη έλλειψη διαιτητών στον χώρο του ποδοσφαίρου στην Ελλάδα, καθώς όλο και λιγότερα άτομα αποφασίζουν να ασχοληθούν με τον ρόλο αυτό. Η κατάσταση φέτος έχει γίνει ακόμη πιο ανησυχητική, με τις επιλογές της ΚΕΔ για τα ματς της Σούπερ Λίγκας να μειώνονται δραματικά. Δεδομένων των συνθηκών, είναι εμφανές ότι η χώρα μας δεν μπορεί να στηρίζεται συνεχώς σε ξένους διαιτητές, έστω και για τα μεγαλύτερα παιχνίδια του πρωταθλήματος. Είναι επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθεί η ελληνική διαιτησία, η οποία, στο μέλλον, προγραμματίζεται να γίνει και επαγγελματική!
Στο πλαίσιο αυτής της νέας πραγματικότητας, όσοι παρακολούθησαν τα φετινά ματς Κυπέλλου μέσω της COSMOTE TV, ίσως πρόσεξαν μια ιδιαίτερη διαφήμιση πριν την έναρξη των αγώνων, στο ημίχρονο και στο τέλος τους. Στη συγκεκριμένη διαφήμιση διαφημίζεται η πρόσκληση προς νέους διαιτητές με το μήνυμα «reach your next level – be a referee» (φτάσε στο επόμενο επίπεδο – γίνε διαιτητής) και καλούνται να contact τις τοπικές ΕΠΣ για περισσότερες πληροφορίες.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι διαιτητές που εμφανίζονται στη διαφήμιση, με το λογότυπο της ΕΠΟ στο φόντο, δεν είναι Έλληνες. Συγκεκριμένα, είναι ο Άγγλος Μάικλ Όλιβερ και η Γαλλίδα Στεφανί Φραπάρ, γνωστή για τη διαιτησία της στον επεισοδιακό τελικό Κυπέλλου της προηγούμενης χρονιάς. Αυτό, ωστόσο, υπογραμμίζει την ανάγκη να προσελκυστούν νέοι, εγχώριοι διαιτητές στον τομέα της διαιτησίας και να εκσυγχρονιστεί η διαδικασία εκπαίδευσής τους.